Hockeyn var iallafall rolig

Riktigt tråkig lördag. Slängde ihop fläskfilé och krocketter (stavning?)... Det blev inte gott. Trots mina smakrika idéer. Köttet blev liksom smaklöst på något jäkla vis... Här sitter jag och skriver om kött. Klockan är snart två på natten, jag lär nog ta mig i kragen.

Var en ganska dålig hockeymatch i Pastillen idag, men trycket på läktaren var kanon! Som brynäsare har jag alltid tyckt att vi har seriens klart sämsta klack. Kan väl gnista till då och då när BIF lirar riktigt bra...

...men idag, liksom, vad hände? Fullt ös nästan hela tiden.

Vet inte om det berodde på min gula mössa. Men jag blev inzoomad av kameran, mitt i prick kan man säga. Upptäckte det efter att jag lagt ut en snus och lagt in en ny, men vafan, den bjuder jag på.

Riktigt roligt att läsa tidningarnas artiklar om matcherna, dom flesta är sig lik eftersom dom inte själva orkar plita ihop en text och bara lägger ut TT:s version. Skoj att läsa Norrbotten-kurirens verison av matchen kontra AB/GD:s version. Roligt med kommentarerna, och något jag gillar starkt är när en motståndar-supporter kan vara ödmjuk och inte bara snacka massa skit:

Jammer (5 timmar och 33 minuter sedan)

Ja vad ska man säga? Modig var riktigt bra, R&R coachade bra, Luleå spelade riiiiiktigt... men då var det ju den där jäkla Markström. Vad bra han var ikväll. Hade Brynäs haft en mänsklig målvakt hade nog Luleå fått in en par tre mål till...

(http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5250685)


Ja tänk om han inte vore mänsklig, då kanske vi inte skulle ligga 6:a...

Med det tackar jag för mig.


Mors

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0