Som att bli högstadieelev igen!

Så jävla viktigt. Fick äntligen jobba lite grann! Har varit vikarie på mitt gamla högstadium Söderskolan.

Det var riktigt roligt, dock hade jag en 7:a i matte och matte känns lika självklart för mig som kvinnor gör för Mark Levengood.

Det var iallafall skoj att jag hade något att göra, och lärare känns faktiskt jäkligt rätt! Det hände ganska många roliga saker under den 45 minuter långa lektionen. Några saker:

Elev: Hjälp! (Viftar med handen som om jag vore en snygg popstjärna)
Jag: Vad ska du ha hjälp med?
Elev: Det här (visar talet)
Jag: Jaha.... Ja du, jag är inte så bra på matte men du kanske ska göra så här (försöker komma med nåt)
Hela bordet: Nej!!! Så gör man ju inte. Varför är du våran vikarie om du inte kan matte?
Jag: Haha, fråga lektorn!
---
Tre tjejer fnittrar. Till slut säger en: "Vad heter din mamma?"
Jag, en smula förvånad svarar: Carina, hur så?
(Tystnad)
En annan tjej säger: Du och jag är tremänningar
Jag: Nej?! (I min hjärna: det var fan mer än jag visste)
---
Jag: När slutar lektionen?
Elev: Tio i tre
Jag: Så dum är jag inte.
Annan elev: Vi slutar 3 (så dum var jag)
 
 Till slut tog jag reda på att lektionen slutade 10 över 3 och inget annat. Så dom fick snällt sitta kvar.


Hursomhelst roligt var det iallafall. Hoppas jag får jobba mera! Nu blir det en kaffe.


Mors

Kommentarer
Postat av: Josefine

Gud va kul att du har kommit in dig där gubben:)

2009-01-27 @ 19:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0