Arbetsförmedlingen

Jo men visst. Imorgon ska jag dit... Har precis laddat upp med en mandarin. Och en kaffe. Och en snus. Jag vill gärna ha ett jobb och tjäna pengar och få arbetslivserfarenhet...

Arbetslivserfarenhet ja, det är svårt att få, nästan ännu svårare att skriva.... 

Lite drygt är det ju när företagen (dom få som verkligen anställer idag) vill ha folk med erfarenhet. Min fråga är då: HUR I HELA KOLASTÅNGEN SKA MAN KUNNA FÅ ERFARENHET NÄR MAN INTE FÅR CHANSEN ATT JOBBA? Nej men anställ 40-talister eller något så kan jag fortsätta att sitta i mitt rum och kolla på tapeterna, räkna dagarna till pension och bara vara jävligt irriterad på allt och alla.

Pengar är något man behöver, även om det verkligen inte är allt så behövs dom. När dom som har pengar ska ut och göra något kul så kommer pengar behövas. Själv får man sitta hemma och vara avundsjuk och ha tråkigt. Jag har förvisso varit i Australien ganska länge och bränt massa pengar, men det jag menar är att det är så fruktansvärt tråkigt att inte ha något att göra om dagarna... Eller finns det någon som tycker det är roligt att sitta hemma och kolla på klockan var 10:e minut i hopp om att något ska hända.

***

Nej nu fick jag skrivtorka. Eller hjärnfrossa eller kolasås. Skitsamma jag har ingen aning. Ni hittar mig i Bessemers matsal imorgon, om jag orkar gå dit.


Mors

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0