Jag är tillbaka

tillfälligt eller ordentligt, ingen aning.


Ibland är det nödvändigt att ladda batterierna och samla lite positiv energi, ja alltså inte för att kunna blogga. Men för att må bra.

Jag och Marcus "jag är kåt på delfiner, geparder och apor" Tamminen har en kalasbra idé. Inte omöjlig att genomföra, men krävs en hel del. Lyckas vi drar vi till Sydafrika och lökar i 10 veckor med massa djur som volontär.

Det kostar slantar, tro mig. Slantar som jag i dagsläget inte har. Men om någon rik fruntimme eller karl eller barnfamilj på soc vill skänka, gör det!

***

Ojoj. Aftonbladet. Ni är en sån jävla bra tidning. Eller så inte... Det står så jävla mycket skit i den tidningen, ändå går man in och läser.

Sporten är dock bra, ja om man bortser från Mats "jag är dum i huve" Wennerholm som bara snackar skit. Jag kommenterade hans blogginlägg här om dagen.

Det blev raderat... Jag skrev inget kränkande eller så, jag bara påtalade min åsikt att han i inlägget före skrev att Brynäs skulle hamna i kvalserien och inlägget efter Rögle. Sen avslutade jag med att han skulle säga upp sig. Det godkändes inte, löjliga Aftonbladet som inte tål kritik.

Men åter till skvallertidningen Aftonbladet, just nu står det bara skit om melodifestivalen (som i och för sig är en värdelös tävling) och hur man tar reda på om bästa vännen är en bitch.... Blä! Justja, dom har ju skrivit om Kevin också, titta bara här:



Jag blir ju förvånad av den här artikeln som jag dock inte läste och undrar:

- Vem fan bryr sig att Kevin har haft 12 000 virus?
- Hur kan Kevin och hans virus få mer uppmärksamhet än t.ex. svältande barn?
- Varför skulle man vilja köpa ett virusprogram av Aftonbladet????
- Och om man gjorde det, ingår det skydd mot era äckliga artiklar om Linda Rosing också?

Sen står det: "Gick in på sajt". Ja men snälla skyll dig själv... Det kommer massa länkar på msn ibland också, trycker man på dom får man skylla sig själv. Man måste tänka efter lite innan man besöker en sida... Hur svårt kan det vara?

Jag menar, man ställer sig inte frivilligt i motståndarlagets klack eller kör mot enkelriktat?


Justja, Jossan har varit här idag också. Lika kul som alltid. Ungefär som vaniljsåsen till pajen!

Nu har jag svamlat klart. Hoppas jag retat någon. Mohah.


Mors

Kommentarer
Postat av: Thommy

Anledningen till att de skriver om Kevin och hans virus är för att större delen av den svenska befolkningen (och så klart AB:s läsare) förmodligen använder en dator relativt ofta vilket gör att artikeln blir av intresse. Svältande barn har det funnits länge och när det inte är något vi stöter ihop med vardagligen blir det således inte av intresse för en genomsnittlig läsare, varför man då väljer att publicera denna artikel om datavirus i stället. Samtidigt passar Aftonbladet antagligen på att tjäna pengar genom att göra reklam för ett virusprogram i samband med publicerandet av denna artikel. Detta eftersom att en del personer inte är särskilt kunniga inom datorer och dess säkerhet att de blir oroliga över dessa 12 000 virus (som endast är toppen av ett isberg) och köper virusprogrammet. Lyckat för Aftonbladet men ack så misslyckat för den enskilda individen som inte är begåvad med sunt förnuft.

2009-02-18 @ 11:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0