Det var ett jävla tjat

om guldklockor hit och avtackningspresenter dit. Det är så synd om dom stackrare som går i pension men inte får en guldklocka av företaget...

Så här ser jag på det:

  • Vid 65 år ålder borde man redan äga en klocka
  • Antikrundan har samma sändningstider
  • Det finns TID att fråga en granne om klockan (för antikrundan etc)
  • Det finns arbetslösa människor som skulle GE en guldklocka för ett jobb
  • Det finns barn som svälter ihjäl som skulle kunna ÄTA en guldklocka
  • När man är hungrig äter man, man kollar inte på klockan
  • Varför känneteckna pensionen med en guldklocka? (Ålderskomplex)
  • Det blir ett jävla liv när batteriet i klockan är slut och man inte fick något extra
Jävla i-landsproblem.

Förstår dock människor som varit ett företag troget i många år och inte ens får ett tack. Det är svinigt.


Kommentarer
Postat av: big bro

Haha, nee, hade inte hört nånting av henne!

Fett besviken!

Btw, din musiklista var lite små-gayig!

Fast den var väl bättre än att bara lyssna på

Spice Girls, eller vad säger du? -skrattar- :)

Nu ska jag sova, tänkte gå upp tidigt och sätta på polarens snygga grann-brud innan jag åker imorrn! :D

hej hej!

2009-02-03 @ 23:59:07
URL: http://burner.bloggagratis.se
Postat av: Lustig

Lux, han fick ju faktiskt en Mazarin! ;)

2009-02-04 @ 13:52:58
URL: http://mattylu.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tråkigt att du inte har förståelse för arbetslivet ännu. Har tidigare kollegor erhållit ett guldur vid 25 års tjänst (ej vid pensionen, var du nu fått det ifrån någonstans) och man har blivit lovad det skall man då också erhålla ett sådant efter 25 års tjänst, oavsett rådande konjunktur. Jag tror att du en vacker dag själv kommer att förstå vad jag menar med detta. God fortsättning!

2009-02-04 @ 23:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0