HAHA måste bara berätta detta

En kort resumé. Jag och Thompa, Järven och Rebecka var till Åland för att gå på spa och ha det trevligt.


Hahah, börjar med någon öl för mig och Thompa, ja efter nån skumpa och jäger. Så fortsätter vi så. Spelar ölspel och sånt. Sen går vi ut till nån pub, vi kan jämställa den med Amorinen i Björksätra som kanske inte har högsta standarden...

Det är alltså fyra alkisar, två ungdomar och vi. Och en trubadur. Det såg lite mörkt ut. Men sen börjar det rulla in lite folk i min och Thompas ålder. Ölglasen blir tommare och tommare...

Till slut efter vadslagning står jag på scen och lånar trubadurens prylar, drar en låt och sjunger... Någon tyckte att jag borde få köpa en öl till personen jag slog vad med (eftersom det inte höll högsta klass haha). Sen kommer det fram en gubbe (riktig äckel-gubbe) och säger "du har fina blå ögon", jag blev livrädd och sprang därifrån.


Det var läskigt, men ändå var läget under kontroll...

Då kommer gubben fram igen och brister ut på svenska med finsk brytning: "Jag har gjort mitt livs misstag, jag trodde du var en kvinna..."


OKEJ. Thompa kunde varken sitta eller stå för han garvade så mycket. Jag visste inte jag skulle skratta eller gråta eller gå hem. Dom andra i sällskapet garvade lika mycket.

Ja, vad ska man säga...

Helt hjärndött.


Mors

Kommentarer
Postat av: link

glasen blev tommare och tommare?? Sparade ni öl i de första glasen lr!?!

2009-12-12 @ 15:08:44
Postat av: Anonym

HAH AHAHA HAH AHAHA HAAHA !

2009-12-14 @ 11:57:34
Postat av: Anonym

SÄRSKRIVNING



"där i från"

2009-12-14 @ 14:58:10
Postat av: lux

anonym: helt korrekt :D

2009-12-14 @ 20:30:22
URL: http://luxan.blogg.se/
Postat av: rambod

veeet luxan :D 1-0 till mig hihihi :D

2009-12-15 @ 09:52:49
Postat av: Chefen

Låter som att jag borde hyrt in dig om underhållare till vår nyårsfest uppe i Boden. Finns nog en del finlandssvenskar i krokarna där med så du hade känt dig som hemma.

2009-12-15 @ 15:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0