,

Arbete är uttröttande, men arbetslöshet är nog snäppet värre...


Lider med dom som är arbetslösa och verkligen vill jobba. Människor som är redo att ta i princip vad som helst... Däremot har jag ett budskap till dom som tycker det är skitsoft att sitta hemma och låta skattebetalarna göda personen: ni är grisar.


***

Har precis kommit hem från Donken, eller ja en halvtimme sen ungefär. Gick finemang, var lite väl lite folk kan jag tycka... Men vi blir utkonkurerade av en hög andra ställen. Så vad gör man? Jo, man är glad och positiv ändå.

Fan vad mycket enklare allt blir, t o m det svåra, när man ser det från den ljusa sidan. Faktiskt.

Jag menar, vad gör dagens problem om 50 år? (Förutom miljöproblem och andra "big things")


Imorgon ska jag inte göra någonting. Eller jo, kanske baka lite med Emelie! Det vore helnice.


Sköt om er mina vänner och ovänner.

Mors

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0