Sheet

ocksa...


Nu var jag lite vitsig... Samme tycker det iallfall. Justja, pa tal om sheets vilket ar det engelska ordet for lakan, haha, sa har jag nu borjat jobba pa hostellet vi bor pa, och jag byter lakan och pillow cases, tvattar dom och hanger upp dom, torkar golvet inne i koket och sopar lite...

Kan ni tanka er att gora detta 9 pa morgonen bakis? Det var drygt......


Jag far ingen lon, men gratis boende, gratis mat tva dagar i veckan och lite annat smatt och gott! Sa det ar bra.


Igar kakade jag hamburgare med strips har pa hostellet. Jag fick en matbiljett har eftersom jag bestallde Whitsunday har pa hostellet (plus nagra gratisnatter) sa igar utnyttjade jag den. Hamburgaren var inte av storlek liten inte!

Hamburgaren var hemmagjord och foljande saker var pa: sallad, stekt lok, annanas, rivna morotter, rodbetor (??!), ost, bacon, bbq-sas, agg, det var sakert nat mer ocksa, men det ar vad jag kommer ihag. Jag var tvungen att ata hamburgaren med bestik, helt omojligt att halla i den. Hur som helst, det var asgott!


Forresten, har om dagen var jag, Samme och Phillipp (tysk snubbe, som ar asrolig och riktigt snall) pa bio. Filmen med namnet Step Brothers var riktigt, riktigt rolig... Haha! Sevard till 100%.


Jag kom pa just nu att det var ett tag sen jag skrev... Hur som helst, Noosa borjar lida mot sitt slut, vilket ar trakigt pa ett satt for man har lart kanna sa mycket nya skona manniskor, och staden ar fantastisk, kan ni da gissa hur mycket jag alskar stranden?

Sa om nagra dagar drar vi uppot mot Cairns, men forst ska vi gora Whitsunday-seglingen. Da ska vi snorka i stora barriarrevet, segla, bo i bungalos, festa pa kanske en av varldens finaste strander...

lovely....


















Jag kan ju saga att jag inte ar ett dugg avundsjuk pa hostrusket hemma i kalla Sverige! Nu ska vi till stranden!


Mors

Kommentarer
Postat av: Carina Karlsson

Jag tror jag kommer oxå, ser härligt ut. KRAMAR

2008-09-20 @ 11:22:31
URL: http://luxan.blogg.se/
Postat av: Kjell Karlsson

Du ser ut att ha det väldigt bra. Vi som sagt inte lite avundsjuk på dig.Bra att du har skoj. Kan berätta att Brynäs vann över FBK med 3-2.

Ha det så länge.

Pappa å Barbro

2008-09-21 @ 10:31:23
Postat av: Ingvar Karlsson

Hej svejs !!

Du och dina kompisar verkar ha en mycket trevlig och minnesrik resa. Detta blir ett minne för livet, så ta vara på allt och njut för sedan kan du sitta hemma i kalla nord och leva på minnen, som ingen annan har och säkert inte kan föreställa sig hur verkligheten varit. Ha en fortsatt härlig upplevelse önskar vi i Vattjom och Ånge.

2008-09-21 @ 10:48:54
Postat av: fastern

du är välkommen till mig o min familj på jämtlänsk hamburgare med bla älgfärs när du är hemkommen. det kan även ju bli en skotertur istf bad om du vill. kramar

2008-09-25 @ 19:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0