Och helt plotsligt sa satt den dar

,uppe i tradet.


Dom senaste dagarna har det blivit mycket beachvolleyboll och goon, och sjalvklart stranden! Gardagen var lika; jag, Selge och Brumpa var pa vag till stranden i nationalparken nar vi borjar kanna att det luktar rok. Mycket rok. Vi fortsatter ga, och till slut ser vi att det brunnit ganska rejalt precis vid sidan om dar man gar.

Det star tva personer och sager att ingen far passera, sa med andra ord kunde vi inte ga till stranden... Men som plaster pa saren hor vi nagra personer med entusiastisk stamma saga: "kolla dar uppe i tradet!", och sjalvklart kollar aven vi. Och helt plotsligt satt den dar, uppe i tradet. En koala.


Det var riktigt bra plaster pa saren det!


                        brand   koala


Efter motet med koalan gick vi till main beach, jag och Brumpa badade. Dom andra lokade pa stranden!


Vi har fatt lite nya roomiesar igen, forst tva tjejer som var packade redan klockan 6... Inte undra pa att dom lag och sov klockan 11 sen.. Hmm. Sen drog dom och en snubbe flyttade in, han var fiskare. Han berattade om 10 olika fiskar tror jag det var, men inte bara namnen, utan aven langd, bredd, omkrets, var ogonen satt och om dom var latt att fanga och so vidare...... Jag lyckades rakna ut att han gillar att bade fanga och ata fisk...


Men nu nar jag vaknade i morse var han borta. Sa nu ar jag och Selge utan roomiesar igen. Men det kommer nya, be sure. Kanske kommit nagon redan nu, vem vet.

Jag vaknar valdigt tidigt har maste jag saga. Det senaste jag vaknat ar klockan 10, vanliga fall ar det halv 9 eller 9. Det ar riktigt skont. Hinner med sa mycket!


Har kommer en bild fran Selges kamera, som han tog i Sydney nar vi var dar och vantade pa planet till Brisbane.

ops

Haha, forst var jag sa less for att toalettringen var sa javla liten... "Ska det verkligen vara sa har??!?!?!" Sa jag till Selge och surade nar jag hade gjort mina behov... Haha, det var da vi sag att jag hade anvant barntoaletten. Haha hur fan skulle man forsta att forsta baset var en barntoa, dom andra som var bredvid var "vanliga" toaletter. Lagg marke till den roda och bla skylten. Tabbe!


Mors

Kommentarer
Postat av: Samuel

Tjena! Hur ar det? Visst ar du i Australien nu?

2008-09-15 @ 06:02:05
URL: http://samuell.blogg.se/
Postat av: Pappa

Lyckan att se en koala.Ha det bra.

2008-09-15 @ 08:34:26
Postat av: Pappa

Har du börjat att jobba nu? Grått väder ute,trist.

Sköt om dig, kramar.

2008-09-15 @ 08:43:48
Postat av: Barbro

Haha...du måste ha undrat hur små Sidney-borna egentligen är :-)

2008-09-15 @ 14:46:59
Postat av: Carina Karlsson

Knäppte du fler kort på koalan? KRAMAR

2008-09-15 @ 20:07:56
URL: http://luxan.blogg.se/
Postat av: Louise Erixon

"Ska det verkligen vara sa har??!?!?!"





HAHAHAHAHAHAHA!!!

2008-09-15 @ 21:01:25
URL: http://louiseerixon.wordpress.se
Postat av: Hannah

varför är jag inte förvånad........ ;)

2008-09-15 @ 21:24:55
URL: http://hannaholsson.blogg.se/
Postat av: fastern

Vilken tur du har som får vara med om både munkar av alla de sorter å koaler. Kram från oss som är mer van vid "isbjörnar".

2008-09-16 @ 21:27:17
Postat av: caroline

hahaha, jävla stjärna :)

2008-09-17 @ 23:43:03
URL: http://carolinelias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0