Nya roomies....

Jag och Selge har bott sjalva i varat rum ganska lange, men har om dagen dok det upp en tysk. Han sager inte mycket alls. Kanske beror pa att han inte forstar svenska? Klurig not att knacka det dar...


Men igar do sprakade det till. Ja jaklar i mig. Forst kom en engelsman, riktig trevlig. Ska aven namnas att han tvattade mina klader. Tackar... Jag gillar att smaka pa lite tur ibland jag ockso...


Sen gick det fem minuter... Do kom det en amerikan, han ar ganska cool och allmanbildad (not).


Sen gick det tio minuter till, sen kom det tva asiater.. Det enda som sagt ar: "Hi". Och det var efter jag formulerat en halsnings-fras for fjarde gangen for dom... Men dom ar lite coola dom med, ligger med ett varsitt gameboy i sina sangar och ar knapptysta.


Sen snackade jag och Selge med engelsmannen och amerikanen... Och man vet ju att amerikaner inte ar sa kunniga. Sa jag var ju tvungen att fraga lite....

Jag: "Vet du vad huvudstaden i Sverige heter?"
Amerikanen: "Hmm... Det ar ju svart, det ar ju Europa... Men visst borjar det med Ur.. right?"

Sen hade han ingen aning om att Abba var fran Sverige heller. Roxette hade han aldrig hort talas om....


Nar jag suckade som djupast for mig sjalv berattade engelsmannen foljande:

"Forut nar jag traffade en amerikan sa berattade jag for honom att jag bodde i England. Da hade amerikanen sagt: jaa, England.. Det ligger brevid Ryssland va? Ar det mycket sno nu?"


Forresten igar hande en ganska cool sak. Jag, Selge och Brumpa var inne pa en resebyra for att kolla upp flygbiljetter fran Sydney till Brisbane innan vi ska hem till kalla Sverige... Sa den trevliga kvinnan som hjalpte oss visade lite saker medan hon ringde Malaysian Airlines... Hahaha. Helt plotsligt visar hon en lapp som erbjod en resa till rymden (jag har bildbevis, lagger ut imorgon) for 45 000 australienska dollar. Coolt. Vi var sugna ett tag... Men vi avaktar lite tror jag...


Nu ar jag jattehungrig.


Mors

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, tja det finns ju skumt folk alltså.. ^^

2008-09-09 @ 10:07:55
URL: http://soetmongo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0