Australiensk korv

maste nog vara varldens godaste korv. Det ar typ nagon slags kottkorv med vitlok och orter. Sa javla god, plus att man blir sjukt matt pa dom. Och sa ar dom billiga.

Idag har jag handlat tva paket korv, tva paket brod, ett paket smor, spaghetti, en ost, ett paket kakor. Det blev ungefar 100 kronor. Lagomt det!

Sa snart ska jag hem och gora mig frukost; tva korvar, ett agg, nagra mackor och juice. Gott det.


Igar regnade det lite (men det har vant nu idag) sa vi lokade och drack vin, sen gick vi till hostellets bar, dar det finns en dollars ol. Det ar kanske 3 dl i ett sant glas, sa ungefar 3 dollar for en liter ol vilket ar mindre an 20 kr hemma. Det tycker jag ar bra priser. En forpackning vin pa 4 liter kostar 8 dollar, mycket bra det ocksa. Goon!


Har tyvarr inga bilder den har gangen, tankte knappa pa korvarna till nasta inlagg dock haha. Kan ju saga att australiensarna ar sa artiga, trevliga och hjalpsamma sa man skams som svensk. Man kanner sig hemma.


Nu har vi bokat utflykten till Whitsunday! Googla det och kika bilderna...   


Mitt australienska mobilnr: +61 416 098 044. Ring garna!!


Mors

Kommentarer
Postat av: HANNAH

goodie luxan! :) gött me körv. själv sitter jag & jobbar & regnet flödar utanför, men det är ju HELG snart så :)) puss å kram

2008-09-05 @ 11:15:39
Postat av: Stålis

ät en korv åt mig oxå ;) jag följer dig ;)

2008-09-05 @ 15:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0