Whitsunday!

Oj. Var ska man borja nagonstans efter en segling pa tre dagar och snorkling i stora barriarrevet?


Nar vi lamnade Airlie Beach var det stralande vader, vi drack nagra ol och blev bjudna pa champange medan vi lag ute pa dack och njot...

Efter ungefar en timmes segling var vi framme pa en o som heter South Molle Island, vi kakade och drack ol hela kvallen med alla skona manniskor som akte pa samma bat som oss. 


Dagen efter var det avfard 07.00, vi akte nagon timme, sen kom vi till den fantastiskt fina och beromda stranden White Heaven Beach, vi badade och njot... Dock var vadret inte pa topp sa det kunde varit battre om jag ska vara arlig, men det spelade egentligen ingen roll, det var helt fantastiskt anda!

Efter stranden akte vi ett tag igen och sen var det dags for snorkling i det stora barriarrevet. Och den snorklingen ar absolut top 3 det coolaste jag gjort i hela mitt liv. 

Utan tvekan! Massa koraller i olika former och farger, mangder av fiskar, stora som sma, i dom allra finaste och unika fargerna. Absolut haftigast var nar en fran batens crew stod och slangde brod fran baten ner i vattnet dar jag simmade, jag dok ner en bit sa jag var under brodbitarna.

Helt plostligt var jag omringad av flera hundra fiskar. Stora som sma, med massa olika farger, och som gradde pa moset var ju det fina korallrevet under. Det var sa himla coolt. 

Sa nu mamma och pappa vet ni vad jag onskar mig i 20-arspresent! Haha, ett snorklings-set sa klart. 


Efter snorklingen akte vi tillbaka till on, och jag, Samme, Selge och Anton spelade golf. Ingen sketen minigolf, utan riktig golf. Det var fantastiskt roligt.. Tror jag gick 3 under par (not) haha! 

Dagen efter (idag) sa snorklade vi igen, och det var lika fantastiskt denna gang ocksa, vattnet ar sa rent och klart sa man ser exakt allt, och med solens hjalp blir det annu klarare och finare.


Nu har vi varit tillbaka pa fastlandet en timme ungefar, jag har last om Brynassegern (jag ar sa glad) och checkat in pa rummet!

Imorgon drar vi till storstaden Cairns! Det blir en lang biltur det...


Bilder:


     

     

     




Mors

Kommentarer
Postat av: pappa

Vilka läckra bilder. Oj va skönt du måste ha det. Blir så avundsjuk.Klart att du ska få ett snorkelset du har ju blivit ett vattendjur nu.Luleå-Brynäs 2-4.Dom sköter sig bra. Fredag idag och det regnar,vad annars.Var rädd om spindlarna.

Kramar.

2008-10-03 @ 08:20:51
Postat av: Carina Karlsson

Jag är på väg..... bli inte rädd, skojade bara, men skulle villa. Bilderna är helt underbara, så verkligheten måste bara vara OJ OJ.Ha det fortsatt bra och kör försiktigt. Kramar Mamma

2008-10-03 @ 14:56:06
URL: http://luxan.blogg.se/
Postat av: Mackan

Tjena Niklas!

Ser ut som ni har det fantastikt! Känns rätt häftigt att jag känner igen mig på bilderna sen jag var där, känns som att titta på sina egna foton! Hur var det att göra frasier, förstod att du var iväg själv, funkade det bra? Snart är det dags för att hoppa fallskärm också, eller? Nervös? :)

Ta hand om er, hälsa grabbarna!

2008-10-03 @ 15:12:06
Postat av: Kusin.

Brännan ser bättre och bättre ut ;)

Hemma regnar det och jag är inte ett dugg avundsjuk!! Ta hand om dig!! Kramar!

2008-10-03 @ 18:59:20
Postat av: mormor morfar

Hej! Vilka häftiga saker du är med om, det blir ett minne för livet.Tack så mycket för present och sms. Blev mycket glad.Krmar från oss båda. Morfar.

2008-10-05 @ 15:34:40
Postat av: Mostern

Följer dina äventyr med spänning. Är dålig på att skriva kommentarer men har koll på vad du gör.

Var rädd om dig.

Kramar Mostern

2008-10-05 @ 18:09:42
Postat av: fastern

Jag önskar mig detsamma när jag fyller år plus resan. Följer du med?

Kramar

2008-10-06 @ 19:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0