Lugn dag

men knappast en lugn kvall.



Igar fyllde Anton Brumpa Brunnberg 20 ar. Vi gav han massa saker (krokodilkott, brieost och flingor for att namna nagot) sen pa kvallen avslutade vi fodelsedagen med att bjuda den da mycket hungrige Anton pa buffe. Jag tror jag aldrig sett nagon sa glad.

Det var en riktigt bra buffe faktiskt. Det fanns musslor och ostron, kraftor och rakor. Inget som jag tycker om med andra ord... Dock var jag man nog att prova musslorna och ostronen. Musslor var gott, ostron var nog top 5 ackligaste jag atit. Vilken javla konsistens.
 
Forutom det fanns det kott(mycket gott), potatisgratang(godaste "icke-kott-matratten"), lasagne(riktigt bra), kycklinggryta(helt ok), ris(hade statt framme for lange = daligt), kyckling(gott), rostbiff(riktigt gott),  pizza(vegetarisk med oliver... ingen hojdare), kottfars (helt vardelos), tacochips (sega) och massa mer. Men orkar inte skriva ned dom, ar ju for fan ingen matskribent... Haha.

En bra buffe iallafall.


Det blev ingen fest igar pga av att Anton och Selge nu ar pa rafting, jag och Samme beslutade oss for att sitta vid datorn nagra timmar och bara loka lite... Jag laser sport (Brynas spelar ikvall, kom igen nu!) och nyheter for att forsoka halla mig informerad sa gott det gar.

Sitter aven och lyssnar pa lugna favoriters radiostation. Bra musik... Oftast iallafall!


Nu har jag last klart Stieg Larsson otroligt spannande och fangslande romandebut Millenium - Man som hatar kvinnor. Den var skitbra... Har redan borjat pa bok nummer tva.

Nu har jag last ut tva bocker pa ca tva veckor. Oj oj, var ska det sluta?



Ikvall blir det fest. Da ska vi fira Anton och Caro (tysk dam) som fyller ar idag. Coolt. Tva fodelsedagar, tva ganger sa roligt.

Dubbel bakfylla ocksa da antar jag... Haha.


Kommentarer
Postat av: HANNAH

BRA LUXAN! fortsätt läs! Det blir bara bättre & bättre :D

2008-10-23 @ 12:45:50
URL: http://hannaholsson.blogg.se/
Postat av: Pappa

Bra att du läser. Det är nyttigt å kul.Hälsa å gratta alla som fyller år,ha det skoj,



Kramar

2008-10-23 @ 12:51:35
Postat av: Isa

HA så roligt ikväll;D puss

2008-10-23 @ 17:35:42
Postat av: Carina Karlsson

Lite vila mellan festerna är bra. Ha kul. Kramar Mamma

2008-10-24 @ 19:27:52
URL: http://luxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0