Diverse

dryck och dyl.


Igar hade vi en fortraffligt trevlig barbie (australienska uttrycket for bbq). Jag kakade kangurufile med fetaost, grillad lok, grillad tomat och grillad svamp. Det var gott.


Idag har vi deltagit i en five-a-side fotbollsturnering... Det gick val sadar. Vi gjorde nagra mal iallafall, men vi hade en illaluktande otur som stank oss i nasan under matcherna. Men det var roligt iallafall.


Imorgon ska jag, Jonas, Nina och Isa aka till Cape Tribulation. Det ar en nationalpark, dar vi forhoppningsvis kommer se krokodiler pa floden (och massa andra djur), ga pa fruktprovning (x antal frukter man aldrig sett eller hort talas om) och diverse annat. Ska bli trevligt.

Har blivit lite daligt med kort pa slutet, har glomt kameran pa hostellet och har inte funnits jattemycket av intresse att fotografera. Hur som helst bjuder jag pa en bild fran google som illustrerar lagoonen vi ligger vid om dagarna:
 


Selge har slarvat bort sitt bankkort (surprise..) sa vi har lite problem att tacklas med, men det loser vi. Jag och Selge drar till Sydney pa onsdag (ev. torsdag). Samme och Anton kommer nagra dagar senare, Anton ska ta dykcert bl.a.

Under tiden siktar jag och Selge mot Operahuset och den dar bron som jag alltid glommer namnet pa...


Blir nagra rader hockey ocksa. Tredje forlusten i rad, daligt malskytte senaste 5-6 matcherna... Det ar inte positivt, men jag ar anda glad over att vi har 27 poang nu jamfort fjolarets 10 (typ) vid det har laget. Jag haller tummarna. Men se for fan till att vinna lite. Jag kommer snart vara pa plats i Lakerolen....



Mors

Kommentarer
Postat av: Mormor-Morfar

Hej! Vilka upplevelser.Är den där bron möjligen Sydney Harbour? Var rädd om dig! Kramar Mormor-Morfar.

2008-10-26 @ 16:56:31
Postat av: Mamma

Vilka fester - var det gott med kängurufile? Ha det bra. Kramar Mamma.

2008-10-27 @ 03:05:55
Postat av: Barbro

Vi följer alla dina/era äventyr o ser med spänning fram emot att få höra om Cape Tribulation!

2008-10-28 @ 19:00:23
Postat av: Ida

Du är utmanad av mig, kolla min blogg ;)

2008-10-30 @ 22:17:04
URL: http://idamellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0