Australien

1/9 - 26/11 2008.


Det ar over nu. Eller ja inte riktigt, men det ar imorgon och halva onsdagen kvar. Sen ar Australien '08 ett minne. Men vilket minne...


Min resa borjade i Brisbane dar jag och Selge landade for ungefar tre manader sen. Vi begav oss till Noosa, det som jag nu mer kallar mitt smultronstalle, och motte upp Samuel och Brumpis. Sedan lokade vi varje dag (och jobbade lite granna), badade, festade och traffade massa harliga och roliga personer. Vill namna Jarrod, Phil, Nina och Isa lite extra. Skoningar.

Sen drog det vidare mot Hervey Bay och Fraser Island. Helt fantastiskt var det... Efter den turen tog jag en buss till Airlie Beach och motte upp Selge, Anton och Samme igen. Sen gjorde vi Whitsunday Sailing, ocksa en fantastisk tur. Sedan akte jag pa den latt finaste, men samtidigt varsta roadtripen i mitt liv. Det var sa jakla varmt i bilen pa morgonen efter vi sovit. Tank er fyra vuxna man sover i en extremt varm bil. Tank er doften. Den var mysig.

Till slut kom vi fram till Cairns, vilkte var ett jakla skont och varmt stalle. Varmt ja. Jattevarmt, absolut. En trevlig stad, dar vi traffade Isa och Nina igen. Och aven Anders och Jonas. Vi blev ett riktigt skont gang tillsammans med dom nya tyskorna Nina och Caro. Harligt.

     

     

     


Sen lamnade vi Cairns for Sydney. Och i Sydney har vi varit sen dess. Anton och Samme ar hemma sen nagra dagar och jag och Selge drar till Brisbane, dar resan startades, for att ta flyget till Malaysia och Kuala Lumpur.




Kuala Lumpur


Ett tack tankte jag framfora till dom som pa nagot vis har foljt min resa genom bloggen. Roligt att folk laser, sa tackar for att ni laser och kommenterar.

Ett personligt tack vill jag framfora till Annika Helgesen som varit jattesnall och skickat sms om hur det har gatt for Brynas. Tackar.


Inte en omojlighet att jag slanger upp lite bilder fran Malaysia innan jag anlander i Sverige.


Inlagget far avslutas med ett citat fran en kompis som var 11 ar nar han skrev foljande:

" tja strulet...va gör du....men kan vi va själva när vi strular om vi nu gör d.....?????j tycker inte om publik när d e typ första gngen...aja...men asså menar du att vi ska typ hångla eller nåt annats........får ja hålla dejj på röva om vi gör d....hmm.....pratat me sndra nåt då???ärligt ...skulle aldri få för mej å strula me henne....hmm...aja...puss."


Hahaha.

Mors

Kommentarer
Postat av: annika

nån måste ju uppdatera dig om läget här hemma och jag är glad att jag blev den UTVALDE ;) haha!

2008-11-24 @ 19:11:59
Postat av: Anonym

måste vara nån söt göteborgare som skrivit det där ! (;

2008-11-24 @ 20:29:13
Postat av: Mamma

Du har haft en kanonresa kan jag tro. Välkommen hem. Kramar Mamma

2008-11-25 @ 05:13:22
Postat av: Pappa

Du har gjort en grej som kommer att finnas i ditt minne hela livet.Ha det bra nu sista dagarna på ditt äventyr. Många kramar.

2008-11-25 @ 11:17:43
Postat av: mika!

luxis, vad brun du har blivit! skynda hem nu ^^

2008-11-26 @ 00:28:50
Postat av: Samuel

heja brynäs! ha så roligt i malaysia!



kram

2008-11-26 @ 17:36:31
URL: http://samuell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0