Några dagar

är man seg. Det som är bra är att det finns lösningar på det mesta, har man sovit för dåligt och på så vis känner sig ganska jäkla seg kan man alltid kolla http://fittsimpa.blogg.se/ eller http://loekfan.blogg.se/, då känner man sig alltid lite piggare.

Även om jag är skapligt trött, så blickar jag fram mot nya äventyr i form av finalen i bandy 2008 på Studenternas på lördag. Det kommer (vid såväl seger som förlust) bli riktigt roligt.

En lärare på min skola, Mr X, har lovat att ta en öl med klassen ifall vi bokar bord och dyl. på en pub där det finns storbilds-tv  - öl och fotboll med andra ord.

Noterbart är att Johanna "Patte-Nilsson-över-100-mål-LOVER" Söderberg fick en chock när jag erkände att jag inte hade någon SAIK-tröjja. Hon fick det att kännas som om jag varit otrogen med en hund. Förlåt Johanna.

För någon dag sen frågade Helene Winberg mig och Plix om Titanic-filmen var baserad på en sann historia eller om allt bara var påhittat. Jag tycker faktiskt Helene förtjänar en dagens pucko för den frågan, men hon klarar sig undan den här gången.

Farsan tyckte att jag skulle hinna till ICA och tillbaka på fem minuter, och han säger att man ska köra lugnt? What?

Jag och Jossan fick inte komma till Furuvik och snacka med cool ap-människa till psykologiarbetet. Hon skulle till Afrika. Undrar vad Skansen säger?

Jag och Plix har satsat en 50lapp till matchen mellan SAIK och Edsbyn på lördag. Jag tror på 4-3 till SAIK och han 6-4 till SAIK. Om det inte blir något av resultaten blir det +/-0.

Ett stort lycka till önskar jag Jossan inför hennes skidtävling imorgon, och kom ihåg; snabbast vinner inte, det gör den lökigaste!


Angående kvartsfinalerna i ishockey slutar dom så här:

Skellefteå - HV71 2-4
Djurgården - Linköping 3-4
Modo - Timrå 4-2
Frölunda - Färjestad 4-2

Givetvis är HV, trots förlusten mot Skellefteå, favorit till guldet. Är det något lag som kan utmana är det Linköping med motiveringen att laget har Sveriges bästa förstafemma, där är det tveksamt om en Brendl i storform platsar.



Dagens låt:  S Club 7 - Never had a dream come true

Kommentarer
Postat av: Helene

jag menade inte så! haha.

2008-03-12 @ 22:29:14
URL: http://winberghelene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0