Ett mystiskt brev

 från en annan del av världen låg i min postlåda här om dagen!


Avsändare var, enligt den namnunderskriften på baksidan av kuvertet, Ove Molin. Jag öppnade brevet, och där i låg det fyra stycken lappar och ett kort. På kortet, prydd av ett stort ölglas med en slips, står det "Birthday Boy! 10 Lessons that BEER can teach you..."

första lappen står det följande:

"Denna, eller detta poetfyrverkeri skall sitta uppsatt på din vägg när vi kommer hem. Förbrytelse mot detta = 15 piskrapp. Borttappning av rimmet är detsamma som ett knivhugg i våra ryggar. Det bestraffas med dagsböter på 2,400 kr/dag i 39 år.

andra lappen står det följande:

Vi förstår att skolan stoppar din väg hit, men i sommar hoppas vi på en visit. Men säg nu inte förlåt! "Vad för låt?"
Snart är det lördag igen, men sen! När vi till slut kommer tillbaka ska du få en stor födelsedagskaka
Kanske en fin grusbärspaj som du kan äta i din fina kavaj
Vi älskar att åka i din nya kärra, det känns som man är bundis med bingo-berra.
Hur som helst var den ett riktigt klipp, och när vi kommer hem ska åka på ännu en roadtrip.
Så därför vill vi nu höja en skål, och i duschen, håll hårt om din tvål!!
Sol i sinne, brun inne

tredje lappen står det följande:

Hej din lilla Niklas, nu skall du firas med glass. Vi hoppas du inte blir sur, för vi inte är där när de blir din tur.
Vi hoppas att det blir en trevlig fest, trots att vi inte är din gäst.
Du har ju så många vänner, så bjud nu alla du känner.
Men ta det lite lugnt med din öl, annars kanske du föder ett föl.
Trots att vi inte har någon present, har vi ändå detta sänt.
Eftersom vi är så långt bort, skickar vi detta fina kort.
Men Australien och Sverige är ju nästan grannar, fast vi önskar att du var här i våra famnar.

fjärde, och sista lappen står det följande:

Nej men Luxan inte ska du säga tack, du är ju trots allt en hejjare på schack.
Och nu när du är hela 19 år kanske du får hår på dina tår.
Och snart tar du studenten, det bästa som har hänt en.
Så ställ nu inte till med sa-tyg, så kanske du ändå får hyffsade be-tyg.
Klottra aldrig på lärarens vita duk, för då kommer du få smaka på ...
Förresten, visst är fattiga riddare gott, hoppas allt är bra i ditt gröna slott
Slottet styrs av en nobel greve, jag lovar att jag ska köpa en ny dosa till er TV
Bovar och tjuvar ger greven en smäll, slottets greve heter Kjell


Det ska även tilläggas att kortet var undertecknat av: Anton Brunnberg, Marcus Ahlmén, Fredrik Selgeryd och Samuel Lindberg.

Tack så hemskt mycket pojkar, gissa om jag log som en treåring på julafton precis när Kalle Anka börjat? Sjukt rolig uppskattning! Tack tack!


Har varit en ganska trevlig helg, party både fredag och lördag! Har varit roligare måste jag ändå säga... Idag har jag jobbat, och det var som vanligt sjukt segt, och det gick inte så värst bra idag heller, men någon gång måste det gå dåligt också!

Studentmössan har kommit också! Det känns som att det närmar sig med stormsteg! Hääärligt!


Har lånat en gura av syster min, ska försöka lära mig och spela lite bättre än vad jag kan idag, förhoppningsvis så lånar Plix ut sin stämapparat. Plix har även lovat mig att han ska göra mig till en proffisionell gitarrist, han är snäll han, haha!

Skönt att SAIK är klara för final nu! SAIK u-19, med målskytt Tamminen vann sin semifinal idag, grattis till båda lagen! Boork är tillbaka, äntligen ett klokt beslut från Brynäs ledning! Elitserien nästa är också, något annat finns inte!

Nej nu är det dags att löka, kanske göra en läxa också, vem vet? Haha.


Mors


Dagens låt: Eros Ramazzotti - La cosa mas bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0