Livet

är en sexuellt överförbar sjukdom som alltid leder till döden.


Så sant som det är sagt, som Selge skulle ha sagt det.

Om man ska dela in livet i ett restaurangbesök så tror jag att jag precis befinner mig där varmrätten serveras. Förrätten har man klarat av, även en del små dryga och jobbiga perioder som man kan placera i kategorin "toalettbesök". För vem tycker det är roligt att få magknip mitt under förrätten liksom?

Det är alltså nu varmrätten serveras, och enligt vad man hört så ska man njuta av den, ta vara på den och se till så att man är så nöjd man bara kan vara när man ätit upp. Dessutom ska man inte ge bort av maten, eftersom man alltid ska äta sin egen mat (leva sitt eget liv), men att njuta av maten med någon, det är nog det bästa.

Hur gör man då för att få maximal glädje och erfarenheter av varmrätten? Den frågan lär knappast kunna gå att besvara i teoretiskt, däremot går det att påverka praktiskt.

När sedan varmrätten serverats, ätits upp och tagits av livets bord är det dags för efterrätten. Efterrätten är den del av livet när man ska skaffa familj, volvo, villa och en hund som man döper till Gösta eller något speciellt. Det är nu man börjar luta sig tillbaka, sakta men säkert för att glädjas över att de människor runt om kring en så smått börjat ta del av förrätten för att gå vidare mot varmrätten.

När det sedan är dags för kaffe och kaka, börjar man luta sig tillbaka helt. Det är nu det gäller att njuta av livet och försöka minnas smaken av den goda förrätten, varmrätten och efterrätten, dock vill man inte minnas alla toalettbesök man är tvugna att göra under restaurangbesöket, men det gör man heller inte om man var noga med att njuta av varmrätten och efterrätten!


Frågan är hur jag nu ska inleda den första tuggan (tiden efter gymnasiet) på rätt sätt? Och faktiskt tror jag att mina planer gällande jobb i sommar och Australien i 3 månader i september är ett mycket bra sätt. Längre än så behöver man inte tänka, det gäller ju att tugga ordentligt så man inte sätter i halsen och ångrar sig.



Fråga mig inte var alla dom här tankarna kom ifrån, dom bara schvisade förbi på något finurligt sätt. Ibland blir det bara så, haha.

Igår var det midsommar hemma hos Mackan med roligt folk, god mat och diverse dryck. Roliga lekar dessutom... Idag har det inte hänt mycket alls förutom att Plix ringde mig och sa att han ville gå hem till mig. Sagt och gjort; vi lökade, lirade gitarr och snackade.

Efter det har det inte hänt mycket förutom ett underhållande, haha, samtal med Isa på telefonen och självklart fotboll på tv-apparaten. Grattis Ryssland, ni är grym!


Mors


Dagens låt: The Killers - Romeo And Juliet

Kommentarer
Postat av: daria

haha! :) du är ju cp :)

2008-07-17 @ 13:26:02
URL: http://daria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0