Tomas Ros

som arbetar på Aftonbladet. Personligen är det nog den sämsta krönikör, hockeyjournalisten jag vet om. Jag citerar geniet när han menar på att man ska tillåta slagsmål i Elitserien, och att alla gillar det:

"Det är ungefär som om man pratar om såpoperor med kompisarna. Ingen vill erkänna att man faktiskt slaviskt följer Prison Break,".

Jag undrar när Prison Break blev en såpopera, men det kanske är jag som missat något. Men ändå håller jag med, slagsmål är underhållning, men det finns gränser, och självklart ska dommarna stoppa det. Annars skulle det se ut som Svenska hockeyförbundet förespråkade våld för underhållning. Det kan faktiskt gå illa.

Jag brukar följa bloggen som Ros har på Sportbladet. Han får mycket kritik, vilket han väljer att ignorera. Jag ska ge ett citat angående Widings 4:e mål som blev tilldömt Nolander efter videogranskning:

"Skitbra att man kollar noggrant vem som ska ha mål och assist. Man ska inte kunna bluffa till sig poäng i en seriös serie som elitserien."

Bluffa till sig poäng. Behövs det sägas mer?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0