Helt sjukt

vad ont i halsen jag har. Det får gärna försvinna omedelbart, för det är inte kul att vara sjuk.


Vaknade runt 6 imorse, och kunde inte somna om efter det. Skönt att gå upp tidigt, när man vaknar av sig själv, dock hade jag gärna sovit till 9 när klockan var ställd att ringa åtminstone, vila bort förkylningen helt enkelt. Men så blev det ju inte. Och frågan är ju vad man gör när man vaknar klockan 6, och har bestämt sig för att inte gå till skolan.

Har iallafall fått lite gjort; läst tidningen, käkat frukost, kollat på nyheterna och kollat på nån repris av Jernkontoret på svt.se, det var sådär.


Det här inlägget kommer, när det publiceras, att ha skrivits i omgångar. Nu börjar jag skriva för andra gången idag, och min hals har inte blivit bättre, men har hämtat en whiskey nu faktiskt, så hoppas den lindrar lite. Haha. Mitt försök i att sluta snusa går bra faktiskt, inte tagit en snus sen i förrgår kväll. Igår eftermiddag och kväll var det tungt, men det fungerar bra nu. Bara att hålla i!

Har även varit till skolan en sväng trots halsen, men var bara dit och hämtade en bok, som förhoppningsvis ska hjälpa mig med uppgiften i historia.


Nu börjar jag skriva för tredje gången, och faktiskt låg jag och sov för inte så länge sedan. Men jag vaknade och lirade lite röjj-flaggor med Plix och Thompa, sen helt plötsligt skulle vi till Helene. Så det blev fort ner i duschen, och sedan upp och klä på mig.


Fjärde gången nu. Kom nyss hem, efter att ha varit hos Helene, och efter det käkat på Max. Jag är faktiskt inte så speciellt trött, kan ha att göra med att jag har vilat hela dagen pga av mina hals, så jag somnar när jag somnar helt enkelt.

Inne på Max var det trevligt, en snubbe med gylften uppknäppt och en kvinna som faktiskt verkade mer sugen på korv än hamburgare, men ändå heter det väl Max Hamburgare? Haha.


Ett stort grattis till Mikaela, som fyller 19 år idag. Grattis! Blir nog hem till den damen senare, och vem vet, kanske det blir utgång, men är fattig som en kyrkråtta, trevligt skulle det vara iallafall.


Sitter just nu och lirar röjj med Thompa, jag har vunnit dom inledande matcherna, men jag ligger lite risigt till nu. Haha just i detta nu gjorde Thompa ett misstag och sa: "ja tänkte inte bra där". Haha, han är lite rolig.


Nej nu börjar det väl bli dags att dra ihop sig mot sängen. Förresten, är det nån som har ett bra filmförslag? Gärna Action/Äventyr.

Mors


Dagens låt: Salem Al Fakir - Good Song

Dagens plus: Kvällsumgänget
Dagens minus: Min jävla hals

Kommentarer
Postat av: helene

"en snubbe med gylften uppknäppt och en kvinna som faktiskt verkade mer sugen på korv än hamburgare" HAHA så jävla äckligt var det och föresten så suger action! ;)

2008-01-12 @ 05:12:17
Postat av: Ida

Hejja Hejja! Sluta snusa, det gillar vi ;)

2008-01-15 @ 21:02:08
URL: http://idamellstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0