Diverse

förtäring och dyl.

På det sättet avslutades det nya året. Det var en ganska rolig fest, men stundtals mindre rolig om jag ska vara uppriktig. Och nu kan jag ärligt säga att jag inte skrivit blogg sen förra året heller, så det kanske var dags för ett inlägg.

Igår var jag och Thompa hem till Tommy och lirade guitar hero 3. Det blev en bra kombination av några öl och spelet innan vi skulle förflytta oss från det ena stället till det andra, med andra ord hem till Carl. Det var som jag nämnt stundtals roligt och stundtals mindre roligt. Men det är bra att det finns stunder som inte är lika roliga, för annars skulle man ju inte uppskatta de stunder som verkligen är roliga på samma sätt om det var roligt hela tiden.

När klockan var runt tre, halv 4 kanske, gick jag och Thompa hemåt. Dock stannade vi till i Björksätra för att kolla om Helle och Sandra var vaken, och mycket riktigt, det var dom. Så vi gick in där, låg och kollade tv i Helles säng och snackade lite, och vips hade Thompa somnat. Gick en stund, sen somnade jag också.


Och nu har 2007 gjort sitt. Nu tjatas det alltid om nyårslöften, nyårsdieten och så vidare. Jag tycker nyårslöften är överdrivna. Vill man t.ex. sluta snusa, då behöver det väl inte vara nytt år för det? Jag får en känsla av att många har sina impulsiva nyårslöften, ingen vill ju sticka ut direkt, och därför tror jag många misslyckas med sina "genomtänkta" löften. Själv har jag inget nyårslöfte, men ska försöka följa min ihopkombinerade "Ruta 56". Mycket mystiskt. Haha.


10 på förmiddagen vaknade Thompa för att dricka vatten, och då vaknade jag också. Thompa trodde att vi sovit i 10 minuter ungefär, men så var ju inte fallet. Haha. Vi bestämdes oss för att gå hem, vilket vi kort efter förtäringen av vatten gjorde. När jag kom hem slog jag på en film på datorn och lade mig i sängen, somnade direkt.

Vaknade ett x antal timmar senare, lökade mest och uppdaterade mitt lag på XL-coachen, och lite senare så sa Helene att jag fick komma förbi om jag ville, och vips så var jag där.

Sandra vann mot mig i biljard, mest tur måste jag säga, haha. Helene skrattade inte lika mycket som vanligt, så jag var lite orolig ett tag, men det verkade ju vara lugnt. Promenerade hemåt när klockan var runt 3 eller något sånt, och somnade efter ett tag.


Idag har jag sovit länge, vaknade av att Krille ringde och frågade om jag ville vara med på poker, och det vill jag gärna, beroende på vad insatsen ligger på, eftersom jag är en smula fattig. Så får se vad som händer med den saken, ska ringa Krille snart och kolla. Har även varit ut och grejjat lite med min bil, något är det problem med, den saken är lika självklar som jordgubbar är till vaniljglass en varm sommardag. Kan vara drivknuten, vilket jag inte hoppas, eftersom det är ganska dyrt om jag förstod min far rätt.


Har nyss käkat, ska nog ta och ringa Krille snart för att undersöka vad som händer. Imorgon är det hockey också, undrar om man ska in och kolla, utan bil och allt.


Mors


Dagens låt: Julio Iglesias - Can't help falling in love

Dagens plus: Poker (om det blir något)
Dagens minus: Poker (om det blev, och jag förlorade, haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0