Det är dags

att sumera jullovet.

Som vanligt har det varit otroligt skönt att vara ledig och låta impulsiva handlingar styra vardagen. Jag har hunnit med det vanliga under ett lov; nämligen vänner, fest, hockey etc. Har lirat mycket bordshockey hemma hos Helene och Sandra också, det har varit roligt, tråkigt nog har Thompa flest vinster. Men som sagt, jag har gjort flest snygga mål. Haha.


Jag kan motvilligt erkänna att jag har vänt på dygnet lite grann också, jag har heller inte läst något i min engelskabok, om man ska bortse från de sidor jag läste i natt. Löka är underbart, och på tal om löka, välkommen hem igen Tamminen, äntligen ska jag få löka i cafeterian med han igen.

Var vaken lite för länge i natt igen, jag kunde inte sova. Så runt 6 imorse pressade jag 8 stycken apelsiner, det blev ungefär två glas, ett till mig och ett till farsan. Haha. Är man allmänt dum i huvudet så är man, haha. Juicen var god förresten. En stund senare kollade jag på Nyhetsmorgon på 4:an. Det var om några småkryp som husdjur (?), fisksufflé och sen var det lattjo lajban. Och ärligt nu Tv4, det var fan det sämsta jag sett, och jag tycker verkligen synd om de barn som satt och tittade. Först satt två personer i ett rum, sen snurrade dom på ett hjul med siffror och fick öppna en låda och sen skulle dom åka utomlands sen var det två personer som var vittnen på det. Det var då jag stängde av skiten och somnade.


Ska bjuda på en rolig historia:

Det var en gång tre vampyrer som skulle dricka blod.
Så flyger den första iväg. När han kommer tillbaka,
så har han en bloddroppe på ena hörntanden.

Den andra två frågar var han fick blodet ifrån.
- Ser ni huset där borta?
- Ja, svarar de andra.
- Där fick jag det.

Sen var det den adras tur att flyga iväg.
Och när han kom tillbaka så hade han två bloddroppar på hörntänderna.
De andra frågar var han fått blodet ifrån.

- Ser ni kyrkan där borta?
- Ja svarar de andra.
- Där fick jag det.

Sen var det den tredjes tur att flyga iväg.
När han kom tillbaka, så hade han blod i hela ansiktet.
- Oj! Vart fick du allt det blodet ifrån? Frågar de andra imponerade.
- Ser ni muren där borta?
- Ja, svarar de.
- Jag såg inte den.

Haha.


Imorgon kanske det blir hockey, vem vet. Skulle vara roligt iallafall. Frågan är ju om man tar ledigt imorgon? Jag har en lektion, och på den får vi jobba hemma. Så om jag jobbar hemma så löser det sig nog. Eller? Jag har psykologiredovisning snart, och givetvis har jag börjat. Eller så hade jag inte det nej. Haha.


Förresten, vet ni vad blir om man korsar en Valter och en Taina? En lök. Hahaha.


Mors

Dagens citat: "jo, de är ju vokal på båda sidorna om konsonanten, så då ska det vara två" Annika förklarar för mig hur stavning går till. Nu mera utsedd till min inofficiella svenskalärare. Hahaha.


Dagens låt: Ted Gärdestad - Ge en sol

Dagens plus: Simpson, haha så jäkla bra avsnitt.
Dagens minus: Att jag vet att det "roliga" börjar imorgon.

Kommentarer
Postat av: Mackan!

haha, det är ju fel. en rysk bondpiga blir det haha

2008-01-07 @ 22:36:31
URL: http://loekfan.blogg.se
Postat av: Karin

Hahhaha ditt skämt var faktist mkt roligt :D

2008-01-09 @ 21:30:08
Postat av: Anonym

bra skamt dar niklas hehe... gillar du a Band Of Brother? du vet the pacifik som vi auditionare for ar en fortsattning sa du kommer gilla den ocksa hehe ;)

2008-01-10 @ 08:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0