Första dagen på

Call-up. Haha.


Vaknade trött som en outvilad person som är trött. Exakt. Haha. Läste lite tidning, lökade lite och var så nära att gå och lägga mig igen, bara för en liten stund. Det var faktiskt lika nära som den gången jag tolkade med Thompas moppe och jag höll på vurpa. Det var sjukt nära.

En stund senare gled en Mini Cooper in på Nygårdsgatan, och tur som man har stannade den precis utanför det hus jag bor i, är det inte härligt? Tack Johan för att jag får åka med.

Diverse svenska som första lektion. Retorikens underbara värld. Martin Luther King Jr, var en person som jag respekterade, nu gör jag det ännu mer. Vilken lirare. Diverse metaforer och dylikt. Inte illa alltså. Har ni inte hört det talet (finns säkert på YouTube) lyssna... Det är som nog de flesta vet; riktigt bra. Sen att jag inte är så motiverad för skolan är en annan femma, men det finns intressanta delar, absolut!

Efter svenskan var det så dags igen. Musik! Det är så sjukt roligt, läraren är helt enkelt asbra. Musiken är nog bland de roligaste under gymnasietiden. Tänk om ni älskade marsipantårta, liksom en nybakad tårta från Marangoni, tänk er då en tårta med fem marsipanlager. Så jäkla gött är det med musik.


Efter musiken slutade jag för dagen och Plix kom till skolan, vi skulle ju faktiskt in på utbildning på Call-Up. Det hela började självklart att vi inte hade tillräckligt med pengar till parkeringsbiljetten. Lyckat. Sen gick vi fel tre gånger, och klockan var ganska exakt 14:58 när vi slutligen såg skylten "Call-Up". Två minuter till godo, inte direkt bra. Men det visade sig att vi inte började för ens 15:30. Lökigt.

Efter lite utbildning om vad som ska säljas och hur man går till väga började vi ringa. Gick helt okej för att vara första gången, jag lyckades sälja en. Tele 2 fast telefoni. Nice. Haha.


Och jag tror jag höll på dö ett tag. Under samtalet ska vi säga något i stil med "...ja och ni är kund hos oss", och när jag ringde till någon så hör jag en hund skälla i bakgrunden och tappar då fokus och säger lite snyggt: "ja och ni är hund hos oss." Hund. Bravo. Hahaha. Det blev tyst som i graven i luren.


Är hemma nu sen någon timme iallafall, det var helt okej ändå. Kommer nog kännas segare efter ett par gånger, men det är ju bara att köra på tills man inte pallar mer. Det är ungefär som ett Vasa-lopp, man får kämpa så länge man orkar, tar man sig inte ända fram till Mora så gör man det inte, men lite blåbärssoppa på vägen underlättar ju. Bara det är ju en seger i sig liksom.


Visste ni att det coolaste någon har sagt någonsin är: "klämma som klämma spelar ingen kvitta". Hahah. Så jävla lökigt.


Nej nu är jag trött. Inte lite heller.


Mors


Dagens låt: David Gray - This Years Love

Dagens plus: Musiken
Dagens minus: Trött som satan.

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha! Hund :D

2008-02-16 @ 22:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0