Luxan for president

Näe kanske inte. Men statsminister. Det ska jag fan bli.

Hejdå massa skattepengar, och tack säger Volvo och Saab. Bra investering tycker jag. Men. Ett stort jävla men. Hur vore det om svenska staten drog ner budgeten på hotell.. fängelsena mena jag, i detta avlånga land?

Skulle ju vara multum med pengar om man sänkte standarden där. Och dom pengarna skulle kunna satsas på Saab och Volvo.

Mindre skattepengar skulle gå dit och kunna investeras i något annat vettigt. Kanske en studieresa för regeringen till USA så man får se hur riktiga bad boys ska få bo.

Jag finner faktiskt inte logiken i att man ska få göra ett brott och sen bo på lyxhotell. Någon annan som gör det? I dessa dystra tider, när jobben inte finns, och på så vis inte pengarna heller, så överväger jag ju starkt att råna en bank eller något... Lyckas jag, ja då har jag pengar så jag klarar mig ett tag. Men misslyckas jag får jag ju flytta hemifrån, och får kabel-tv, bredband, gratis mat, chansen att plugga och massa annat - helt gratis.

Det är ju fantastiskt detta dubbelmoralens land.


Mors

Kommentarer
Postat av: Thommy

http://luxanforpresident.com

2008-12-16 @ 14:31:26
Postat av: Anonym

agree, luxan for president!

2008-12-16 @ 17:48:03
Postat av: mike

Håller med till 100% luxan! Stämmer precis det du säger...

2008-12-17 @ 20:27:03
URL: http://mikelindgren.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0