Årskrönika 2008

Ja även jag, blogginnehavaren tänker publicera ett inlägg som har med avslutningen av året att göra. Jag känner mig nöjd med året. Det har varit bland dom bästa.

2008 var året då jag blev förälskad i knäckemackor med ost igen.
2008 var året då jag tog studenten och sen drog till Australien.
2008 var året då Brynäs med nöd och näppe klarade kvalserien.
2008 var året då jag försökte snusa, och misslyckades.


Tänker ge en liten återblick på året som gått med några citat och kommentarer ur mina inlägg.


Januari

"Var vaken lite för länge i natt igen, jag kunde inte sova. Så runt 6 imorse pressade jag 8 stycken apelsiner, det blev ungefär två glas, ett till mig och ett till farsan. Haha. Är man allmänt dum i huvudet så är man, haha. Juicen var god förresten."

Haha varför gjorde jag så?

"Det känns som det fortfarande är helg sa Plix igår (söndag) när, han, jag och Thompa var hos Helle. Han är skön den killen. Haha."

Klockrent.


Februari

"Jag brukar ha ganska konstiga funderingar, det bjuder jag på, den här gången undrar jag om det är konstigt att döpa sin unge till Mona?"

Fråga mig inte varför jag undrade det. Haha. Vet att Sanne talade om för mig att jag inte skulle döpa några barn till Mona.

Mars

"Dagens Plix-citat: "Hur kan ett spel vara roligt, egentligen?" Div. teologiska, ontologiska och filosofiska tankar. Snart börjar Plix säkert tänka: "Varför finns jag?" "Vad är meningen med mitt liv?"

"Dagens Plix-citat 2: "Om inte vi döpt just runda grejer till boll, då kanske en boll hade varit en fyrkantig grej." Kommentar överflödig."

Han kan den killen som sagt.

"Jag undrar en sak. Hur i hela potatislandets morotsbitar kan en slang gjord av GUMMI som är cirka 40-50 cm lång (inte speciellt bred) kosta 233 kr? Den som kan ge den logiska förklaringen till det vinner just en chockladboll i cafeterian efter lovet."

Haha det är något jag undrar än idag.

April

"Jag menar, vem vill umgås med en som inte följer en tränings-blogg och snackar om sin träning/hälsa/kost 24/7? "

Haha, jag drev med mode- och träningsbloggar så gott det gick. Borde jag kunna få Nobels fredspris för eller något...

Maj

"Nu har äntligen korpserien dragit igång, riktigt jäkla roligt... Vi vann med 2-1, lite tur och lite skicklighet. "

Ja det var då jag och mina vänner drog igång fotbollen igen. I en låg serie dock. Men roligt var det.

"Sitter i detta nu och lyssnar på Gyllene Tider efter en perfekt vårdag. Vädret är så otroligt skönt och jag får en sådan jäkla härlig feeling i mig. Snart är sommaren här. Underbart. "

Jag började ladda bal, sommar, student och massa partaj.

Juni

"Om man ska dela in livet i ett restaurangbesök så tror jag ... "

Jag fick till ett galet inlägg om hur livet är. Jag var seriös faktiskt.

"Studenten 2008 - Det är hur skönt som helst måste jag säga även om det känns lite vemodigt att klassen splittras. Det finns några riktiga pärlor som jag kommer sakna."

Ja det var tiden då alla problemen låg nedgrävda och glädjen bubblade som champagne.


Juli

"Nu sitter jag hos min mor i väntan på att sova och sedan gå upp för att åka till Bensinstationen med grovt bröd till korven."

Jobbet på Statoil fortsatte som vanligt, men snart skulle jag släppa "bomben" som innebar att jag sa upp mig.

"16 dagar och 31 dagar till (orkar ej använda plutiflikationstabellen som Pippi skulle ha gjort) sen så jäklar i tomtefars skägg åker vi. "

Ja Australienresan närmade sig med stormsteg. Fantastiskt.


Augusti

"Nej nu ska jag sova. Ses imorgon. Och Samme och Anton, vi ses till veckan..."

Det sa bara pang, sen var det en vecka kvar bara.


September

"Nu ar vi framme, resan har gatt bra trots att den va sjukt seg. Nu ar klockan 20 over elva har pa kvallen. "

Och vips så var vi framme. Och lyckan var total.

"Men som plaster pa saren hor vi nagra personer med entusiastisk stamma saga: "kolla dar uppe i tradet!", och sjalvklart kollar aven vi. Och helt plotsligt satt den dar, uppe i tradet. En koala."

Jaa! En koala. Det var fantastiskt skoj att se.


Oktober

"Jag har hoppat skydive! Det var kanske det coolaste jag gjort i hela mitt liv. Spanningen, kanslan och skracken i kombination skapade inget annat an den varsta adrenalinkick jag haft i mitt liv."

Oj så coolt det var. Inget jag glömmer i första taget.

"Selge har slarvat bort sitt bankkort (surprise..) sa vi har lite problem att tacklas med, men det loser vi. Jag och Selge drar till Sydney pa onsdag (ev. torsdag)."

Haha ingen blev förvånad om man säger så... Sydney närmade sig! Oj så taggat.


Novemeber

"Har om dagen var jag och Selge till Operahuset och Darling Harbour. Det var diverse jattecoolt.. Mycket fin stad..."

Oj så läckert det var. Även jag har fotograferat världens mest fotograferade byggnad.

"Det ar over nu. Eller ja inte riktigt, men det ar imorgon och halva onsdagen kvar. Sen ar Australien '08 ett minne. Men vilket minne..."

Ja min Australienresa sammanfattades så småningom, och vilka minnen jag har. Underbart.


December

"Vi planerar twin towers till helgen. Ska bli maktigt. Blir aven en svang till China town igen."

Jag och Selge var ju även till Malaysia, ett billigt land. Malaysia var helt okey!

"Jag, Thorell, Emelie, Isabelle och Sara (gamla Hafezi) bakade pepparkakor. Det blev gött. Vi doppade dom i mjölk. Sen kollade vi Boston Tea Party. Det äger."

Jag hade kommit hem, och det var dags att börja träffa alla pärlor man saknat medans jag varit borta. Baka pepparkakor är ett sätt!


Jag tackar för i år och hoppas på fortsatt intresse nästa år, då bloggen är tillbaka med nya idéer, konstiga tankar och massa oseriöst skitsnack.


Gott nytt år!


Mors

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0