Sitter här och läser

på min Colgate-tandborstes fodral... Det är en Colgate Navigator. Det måste vara en lyxmodell eftersom ett plastskydd som ska sitta runt  den del man stoppar i käften följer med.


Det finns så tuffa och tekniska saker nu för tiden. Inte som när man själv var ung! Då fanns det inget Internet eller telefoni, då var bara att cykla 3 mil till närmaste kompis!!! Men snus fanns det.. Massa snus. Billigt var det...


Imorgon jobbar jag sista dagen på Statoil (om man bortser från 3 timmar på fredag) från 10-20. Har varit ett väldigt bra och lärorikt jobb. Jag har vuxit lite grann som människa tror jag. Faktiskt.. Det är som Marabou-chockladen på jobbet. 15 % extra eller vad det är. Ungefär så är det tror jag. Lökigt.


Visste ni förresten att min vän ANNIKA gillar ost med kex? Tror det var Grön möggel-ost som var hennes favorit, men det ska jag låta vara osagt...

Nej nu ska jag äta sen middag. Nudlar och köttfärssås, sån finmat fick jag inte heller som liten. Då var det fläsk och bruna bönor som gällde. Tackar.


Mors



Inläggets citat: Ska ni spela Twix? Plix blev jätteglad när Twister blev framplockat i fredags, frågan är om han var mer sugen på godis...

Kommentarer
Postat av: annika

ojojoj, hur fel kan man ha?! grön möggel-ost är typ de äckligaste luxan :D

2008-08-19 @ 21:24:01
Postat av: Anonym

City skulle aldrig ha sålt Svennis! ..och tekniska prylar ja. När jag var ung uppe i mörkaste Norrland, nån gång på artonhundratalet eller därikring, då hade vi bara en grov träbit och en slö kniv att leka med. Sedan fick vi vända på träbiten och använda som skolbok och rista in dagens läxor med kniven. När vi sedan skulle sova fick vi drömma att träbiten, eller kniven, var vår mjuka snuttefilt och teddybjörn. Vi hade ingen elström utan för att hitta till sängen fick familjen hugga vilt omkring sig tills knivar träffade varandra och spred gnistor så att vi kunde se. Råkade man hugga någon i familjen fick man kvickt hugga vidare så att nya gnistor kunde uppstå så man kunde hitta plåstren i mörkret. Det är avsaknad av teknik det!/Chefen

2008-08-21 @ 07:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0