Frågor och svar

Det kommer in mycket frågor från folk som vill att jag ska berätta, förklara, undersöka massor med olika saker. Jag hinner tyvärr inte med att besvara alla, men ska nu försöka svara på två stycken.


Brev #1

Hej Luxan!

Tack för en jättebra blogg med så mycket knäppa idéer och intressanta händelser. Jag är en stor älskare av frukt och undrar ifall det går att äta sig mätt på vindruvor?


Varma hälsningar Lisa från Gotland.


Hej du Lisa från Gotland!

För din skull Lisa, har jag har suttit här och knaprat vindruvor tillsammans med en kopp grönt te nu en stund framför en film. Och faktiskt blir man ganska mätt av dom, bara man äter tillräckligt många. Förresten provade jag också att pressa ner lite jucie från vindruvorna i mitt te.


En mätt Luxan



Brev #2

Hallå!

Gösta är mitt namn och jag har ett sånt stort problem som jag skulle vilja att du hjälpte mig med Luxan. Problemet är att jag alltid tar fel sko på fel fot. Jag förstår helt enkelt inte hur jag ska lösa situationen.


Hjälp mig snälla!



Hej Gösta.

Ja det är klurigt det där med höger och vänster. Mitt förslag är att du målar dom vänstra skosnörena rosa och dom högra svarta, sen gör du exakt likadant med dina naglar för respektive hand; rosa på vänster och svarta på höger.


Hälsningar en kreativ Luxan.



Ja det känns alltid bra att kunna hjälpa folk.


Mors

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0