Viktigt!

Jag tänker publicera ett väldigt kort inlägg idag.


Anledningen till inlägget är uttrycket "emo". Jag gillar verkligen inte det ordet och anser det vara fördomsfullt. Jag kan sätta en slant på att 95% av de som använder uttrycket "emo" inte har en aning om vad det handlar om.

Det är just fördomar och okunskap som leder till nazism och rasism. Det är viktigt att ha vetskap för att kunna respektera andra människor. Det är något jag tycker är viktigt.

Jag har läst en artikel (länk kommer nedan) om just "emo" på Dalarnas Tidning webbplats. Jag citerar här ett utdrag:

"- Emo, alltså emotional hardcore, är från början bara en musikgenre. Musiken är hård men känslosam [...]"

" - Eftersom människor har en uppfattning av att emosar är självmordsbenägna, vill ju ingen ha den etiketten på sig. Den missuppfattningen kommer av att musiken är väldigt känslosam. Den uttrycker både ilska, glädje och sorg."

Så kort sagt; det är viktigt att visa respekt och ha kunskap innan man säger något.

http://www.dt.se/ung/article299043.ece


Har nu äntligen, med stor understrykning på äntligen, fixat engelskan. Känns riktigt skönt, nu gäller det att fixa lite småsaker och allt kommer bli bra.

Dagens lätt skönaste var när jag, Jossan, Maria och Sanne satt inne i lilla dator-salen i E-korridoren. För en stund var det helt tyst.... Och sen:


Dagens citat: "Hur långt är 23 cm?" Sanne Wennerstrand. Haha, du är en riktig pärla du Sanne.

image19


Kommentarer
Postat av: Anonym

emoluxan

2008-04-11 @ 11:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0