Parkeringsbot

Hammargymnasiet.


Igår satt jag i skolan och lökade i väntans tider. Snackade med Jocke, och lökade lite mer. Jag väntade på skjuts hem, skulle få åka med Linkan och hans far hemåt.

Efter att jag suttit i soffan ganska länge kommer helt plötsligt Daniel "Chefen" Henriksson (min mentor) förbi soffan jag sitter i, och ger mig en lapp. Han flinar lite finurligt och försvinner lika fort som en kall öl en sommarkväll.
Med stor nyfikenhet öppnar jag lappen och får se:


Parkeringsbot Hammargymnasiet

Fordonets beskrivning:
Samelev åk 3

Fordonets reg.nr: 123 LUX

Orsak till P-bot: Överdrivet softande i skolsoffa. Klart överskridande av gränsen för tillåten soffparkering. Lätt felparkerad (till höger i soffan). Maximalt överträdande av icke-aktiv period i skolsituation och därigenom överdrivet nyttjande av skolmaterial, soffa, till softande och inte soffande.

Bötesbelopp: -2 karmapoäng för Man City kommande helg samt dålig glans på Svennis flint.


Hahaha. Så jävla skön. Haha. Gissa om jag är stolt? Tackar.


Nu är bilen vid liv, på riktigt den här gången. Skönt. Det som är mindre skönt är att bensin är så förbannat billigt. Eller så inte. Och på tal om liv, så är det just Liv som blev den avgörande skillnaden mellan Hv71 och Timrå i semifinalserien lagen i mellan.

Nu hoppas jag på en riktig spännande final. Jag tror att Linköping drar det längsta strået, även om det är fördel i målvaktsmatchen mellan Liv och Backlund. Men inte ens Liv, namnet till ära, kommer kunna hålla sitt lag vid liv. Jag säger bara Weinhendl och Mårtensson, det är ingen slump att de två vann poängligan och målligan i elitserien.


Imorgon blir det med största sannolikhet förtäring av diverse dryck. Det kommer med största sannolikhet att bli trevligt. Och med största sannolikhet har jag använt mig av samma uttryck tre gånger nu. Stort.


Ska även nämna min tönt-kompis Julia. Vi är töntar vi två eftersom vi tycker svensk historia är intressant, eller hur då? Hahaha.


Dagens citat: (ungefär)

Lissan: De va några som stal x antal limpor på en kiosk i Sandviken.
Johanna (Söderberg): "Vadå, varför stjäl dom bröd för?"

Kommentarer
Postat av: Tönt-Julia

Ja, det stämmer bra det Luxan!
För jag tycker det är okej att vi är töntar för en dag kommer ju våra kläder finnas i den där livrustkammaren
eftersom vi är så kungliga och då kommer andra töntar tycka det är intressant! Så därför är det coolt att vi är töntar och det är intressant. ;)

2008-04-03 @ 22:49:46
Postat av: jey lissan

så jävla bra är jag :D
lIMPOR FOR LIFE

2008-04-03 @ 22:57:40
Postat av: kÄjzabEjb

sjysst böter grabben ;)

2008-04-04 @ 12:15:23
Postat av: maria

JA DANNE ÄR BÄST:D

2008-04-05 @ 15:39:43
URL: http://mariamariia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0