Glädje, lycka och en smak av

segerns sötma.


Min rubrik borde tala sitt tydliga språk; Brynäs IF vann idag mot Leksand på hemmaplan med 3-0. Jag såg matchen på web-tv, och så glad som jag blev när Andreas Dackell satte 2-0 i öppen kasse, och på så vis satte "spiken i kistan" har jag inte varit på väldigt länge.

Nu kan jag gå till skolan imorgon och slippa höra med en stor ironi i betoningen (som jag hört nästan efter varje match den här säsongen) uttryck som: "Det går bra för Brynäs va?", "Hur gick det för Brynäs igår då?" och så vidare.

Imorgon ska jag le, även om det inte är klart. Men nu ser det bra ut, kika bara tabellen nedan:

1) Brynäs........16 p (+10)
2) Malmö.........16 p (+6)
___________________

3) Rögle...........16 p (+4)
4) Mora IK.......16 p (+1)

 

Jämnt är väl det minsta man kan säga om tabellen. Brynäs har Västerås i sista omgången borta, se för fan till att vinna den nu. Inget övermod, inget slarv. Detta handlar om ELITSERIEEXISTENSEN FÖR JESUS CHOCKLADBOLLAR.

Bättre lycka nästa gång Leksand, det blir inget elitseriespel i år heller. Jag hoppades på Leksand som lag nr. 2 till hockeyns finrum.

En riktigt bra tisdagskväll som avslutades med att se andra halvlek mellan Liverpool och Arsenal, och diverse lök.


Mors


Dagens låt: Darren Hayes - So beautiful

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0