När det finns lite att göra...

kan man ju alltid skriva lite blogg - igen. Andra gången för dagen, men det är väll bättre att skriva ner massa saker här istället för att plåga någon stackare på msn som ska behöva stå ut.

Det är viktigt att hålla intresset vid liv när man skriver, något jag kanske inte riktigt lyckas med, men jag försöker.

Jag ska som sagt hålla tal imorgon, det känns iallafall lite bättre nu än vad det gjorde nyss. Ja, överstrykningspennan fungerade, åtminstonde när jag redovisade för min far för en liten stund sen. Han tyckte att jag var duktig. Tack pappa. Jag hoppas även att min gullig svenskalärare tycker samma sak imorgon.
Det finns en viktig sak att tänka på när man ska hålla tal, och det är:

"Ett tal ska vara som en kvinnokjol, tillräckligt långt för att täcka det väsentliga, men tillräckligt kort för att hålla intresset vid liv."

Nej nu är det snart dags att åter läsa på mitt tal, ja igen. Snart ska jag även lyssna på en låt, den heter: Turning Point - Streets Of Roses, den ska tydligen vara jäkligt bra sägs de...

Dagens tips (Nej, tipset är inte om att plugga på dagen före): http://linkk.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Ida

Vill ju säga det också, att talet är otroligt bra. Något jag inte vet är om din svenska lärare är gullig, men det hoppas jag. För du förtjänar ett bra betyg för det där!

2007-10-22 @ 22:56:19
URL: http://nogg.se/idabergman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0