Då har kaptenen lämnat skeppet.

Brynäs IF. Leif Boork. Den kombinationen har ju varit väldigt uppskattad, det har gått bra tycker jag. Från ett Brynäs som var en jäkla sandlåda utan något som kan kallas framgång till ett Brynäs som två år i rad varit i slutspel. Det har sett lovande ut, och det har rustats ordentligt inför 07/08. Något gick snett, men jag vet inte om man kan lägga all skuld hos Boork. Hursomhelst, kombinationen Brynäs IF och Leif Boork finns inte mer.

Tråkigt! Synd att en så pass stor tränare fick lämna skutan redan nu, eller snarare: att Brynäs förlorat Å T T A av de senaste nio matcherna. Dåligt.

Till alla de idiotiska "supportrar" som hotar Boorkens familj etc: Hoppas ni skäms och aldrig mer visar er på en av Brynäs hemmamatcher. Är man supporter för ett lag, är man väll det såväl i framgång som motgång?

Nu börjar spekulationerna om vem som ska ta över. Får ass. tränare Östblom leda laget ut blir det flopp - nu behövs någon med rutin tycker jag. Står redan om att Wayne Flemming kan vara aktuell. Sant eller falskt - spelar ingen roll, det är intressant namn. Ja absolut!

Dock skulle "dröm"-tränaren i mina ögon vara ingen mindre än Niklas Wikegård - en snubbe med rutin från både Djurgården och Malmo, tror även att han varit ute i Schweiz en sväng. Han är ju även född i Gävle - så varför inte?

Vem det än blir som tränar så hoppas jag att det vänder, och det vet jag att laget har kapacitet för; inte sedan 1999 då Brynäs blev det sista lag som fick ta guld innan vi gick in på det nya milleniumet har laget sett så bra ut som det faktiskt gör.

Nu gäller det inte längre att bara bryta trenden, den måste även vända. Vända riktigt ordentligt så att laget kan klättra i tabellen. För jag menar, vem minns inte hur det gick för Frölunda förra säsongen efter en knackig start...


Idag har första skoldagen av sista veckan innan höstlovet avklarats. Idag har det blivit mycket gjort, och det känns såklart bra. Lite projektarbete, lite religion, lite Berlinarbete. Små delar till den trappa som man sakta men säkert vandrar uppåt för, för att slutligen nå sitt mål: Studenten med betyg som är helt okej.

Efter skolan blev det bowling... Det gick riktigt uruselt måste jag säga. Efter en hel hög med träningar från tidigare år borde jag kunnat prestera bättre, men tur är ju att man spelar för att det är roligt, och bättre är att trots mitt dåliga spel lyckades jag vinna med en liten marginal.

Ett tal. Ja, precis ett sådant ska jag framföra imorgon. Det känns ju såklart inte jättebra, men det är bara att gå dit och göra sitt allra bästa. Håll tummarna för mig imorgon klockan 10.


Dagens Plus: Förhoppningen om att Brynäs ska kunna repa mod och visa vad man går för.
Dagens Minus: Medgångssupportrar.

Nej nu måste jag nog fortsätta öva på mitt tal, undrar om en överstrykningspenna är bra om man vill minnas bättre? Jag ska iallafall göra ett försök...

Dagens låt: The Poodles - Seven Seas

Kommentarer
Postat av: Ida

Med bra sällskap är det ju mycket trevligare också, därför följde vi med ;) tihi.
Tack för matchen, för som sagt, så långt efter var jag inte :)

2007-10-22 @ 22:55:01
URL: http://nogg.se/idabergman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0