Bra bättre...

Brynäs.

Nej självklart inte. Men Brynäs vann faktiskt idag borta Timrå. Med 5-3. Pavel Brendl gjorde två mål, var av det ena var mycket vackert - ett klassmål. Jag tittade på klippet på SVT, och i bakgrunden på två av målen kunde man se Brynäsbåset. Grabbarna blev verkligen ruskigt glada, det märktes.

Sist bröts trenden med hemmaseger 4-0, mot just Timrå. Det ska ändå sägas att trenden blev extremt kortvarig och förlust hemma mot Frölunda 1-5. Boork fick sedan gå och sedan en förlust igen mot Frölunda.

Nu kom äntligen en seger, årets andra bortaseger, och den satt verkligen inte helt fel. Hoppas bara att det inte blir som sist, först en vinst sen en förlust. Nu måste Brynäs vinna andra på rad - kvalserien existerar inte.

Kom igen gubbar!


Idag blev det en kort sväng i skolan på några timmar... Jobbade EU, gick och käkade, jobbade EU och åkte hem.
Gick bra tycker jag.

Har även kollat Beckfilm idag. Tror det var den sista av Beckfilmerna... Jag gillar verkligen de filmerna. Absolut.

Haha, just nu är mamma och hennes jobbarkompis Linda hemma (fikarast), jag har just stått och berättat om EU, varför det finns o.s.v. Det visade sig att dom inte brydde sig jättemycket. Så jag gick tillbaka hit. DISSAD!!

Imorgon kommer Jossan hit till min mor i Gävle. Roligt med besök, får inte det så ofta här - dock är jag här väldigt sällan också.

Dagens låt: Lonestar - Amazed

Dagens Plus: Brynäsvinsten och att det inte finns något minus med dagen.

Dagens citat: "I andra perioden vill Brynäs mycket mer och en gammal skyttekung slår till, och som han gör det - att Pavel Brendl är en klasspelare vet vi sedan tidigare, det här är definitivt ett av säsongens vackraste mål. 3-2 Brynäs, Pavel Brendl!"  Chris Härenstam SVT Sport

Mors.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0