Gefleortens

Mjölkchocklad. Gott faktiskt...

Befinner mig i Gävle just nu, imorgon är det bollspel igen, ska bli riktigt roligt. Ska även testa studentmössa, 9:00 tror jag det var...

Lovet har varit jäkligt skönt, lite party, lite dator och massa vänner. Sen är det ju inte dumt att kunna sova lite längre också. Var ut i lördags, det var helt okey, kunde varit roligare, men man får göra det bästa av situtionen helt enkelt.

Skolan har börjat igen, det positiva är nog att dygnsrytmen blir mer stabil och korrekt, sen är det ju inte så mycket mer som är jätteroligt - men vad gör det, bara och köra det... Fick även tillbaks en filosofiuppgift, G+/VG, svinnöjd, haha.

Imorgon tror jag att jag ska gå på bio med min mor, kommer inte ihåg vad filmen heter, men Persbrandt och den gamla Bond-bruden Scoroupo (var det rätt stavat?) är med iallafall. Kan bli intressant, hoppas jag.

Brynäs då? Ny "ett-femma" mot ett mycket hemmastarkt HV71, landslagsuppehållet är välkommet. På tal om landslaget, tyvärr har den största förmodligen gjort sina sista skär, jag hoppas verkligen inte det, men det ser väl inte så ljust direkt, jag talar givetvis om Peter 'Foppa' Forsberg. Trist.

Brynäs igen då, landslagsuppehåll som sagt - och nu jäklar i mig är det dags att det händer lite. Sundlöf för sjutton gubbar kan du ringa Wikegård eller Fleming? Jag lovar dig, jag städar 1/4 av alla toaletter en gång i veckan i en månad om du gör det, och det svär jag på. Absolut inget ont om Östblom/Thelin, men om jag inte minns fel uttalade sig organisationen bakom Gävles stolthet ungefär så här: "Vi ska vara top 4". Hade dem sagt "bott 4", visst, jag skulle inte klaga, men nu är det faktiskt så att kvalserien eller missat slutspel accepteras inte. Med den satsning som gjorts dom senaste åren; ny arena och en rekordstor trupp. Jag tror helt klart att laget kan leverera, men någon med "kött på benen" måste in och leda laget vidare, försöka spinna vidare på Boorkens grundbebyggelse. Nu vill jag hemskt gärna se att det händer något. Ja, och jag vet, jag är kräsen.

En bra film skulle inte vara fel, lämna gärna ett förslag. Nu ska jag njuta av min mjölkchocklad...

Dagens låt: Marie Fredriksson - Ännu doftar kärlek

Dagens plus: Vinterdäck är fixade, wiho!
Dagens minus: Diverse


Kommentarer
Postat av: Per Larson

Half Nelson/Requim for a dream/SPUN är bra filmer.

2007-11-06 @ 00:42:03
Postat av: Selge

Oh my good du är född med ordets söttma i munnen... klockren hemgång från hamburger festen dess utom.. sådana prommenader älskar jag.. nästa gång hakar jag

2007-11-06 @ 17:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0