En trevlig helg

har det minsan varit.


Kikade på en film med Johnny Depp, vilket var mindre oväntat om man tänker på mitt besök. Haha. Det var lite svårt att hänga med, men sällskapet var ju det som betyde något.

Runt 22:00 kom Plix och Thompa, ungefär i samma veva åkte damerna hemåt, och vi grabbar såg fram emot en bra match mot Spanien, ack så fel vi fick. Spanien var bättre i precis allt, det såg absolut inte bra ut för våran del, men jag är inte oroad, vi ska väl inte förlora hemma mot Lettland samtidigt som Nordirland vinner borta mot Spanien? Ungefär lika stor chans att alla mina lärare säger att jag kan löka resten av tredje ring och ändå få bra betyg. Så, finns inga skäl för oro.


Bra Brynäs! Att slå Modo borta är ingen lätt uppgift.


Brendl och Micke Lind fortsätter att producera, kanonbra! Hoppas att Brendl inte ska få ta så mycket skit nå mer, även jag har varit väldigt kritisk, men nu har han varit med i poängprotokollet de senaste 8 matcherna, helt enkelt ett jäkla bra kvitto på att han kan sin sak. Han kanske inte är den svettigaste spelaren efter matcherna, men en jäkla blick för spelet, det har han minsann.


Måste säga att jag verkligen gillar Bengt Perssons krönikor i AB och GD, även han, precis som Brendl, kan sin sak. Alltid intressant läsning, men blev lite fundersam sist! Han skriver att det var en skrällseger. Personligen tycker jag att skrällseger speglar för mycket var i tabellen man ligger. I hockey kan det svänga hursomhelst, och hade Brynäs haft plats 4 tror jag knappast att uttrycket varit "skräll". Med andra ord, det är samma lag som vann mot Modo som nästjumbo som om laget hade varit just 4:e placerade. Jag skulle inte kalla det skräll, snarare genombrott, början på förhoppningsvis något bra, för man kan inte alltid kolla på papperet och tabellen.

Håller med dig till fullo angående målvaktsfrågan Bengt.

Sperrle är grym - ibland. När han väl är på rätt humör är han en riktig duktig målvakt, men jag saknar stabiliteten, en mycket högre lägstanivå behövs, något som är så otroligt viktigt hos ett elitserielag. Så, absolut, gör Korhonen till förstamålvakt, då kommer han känna trygghet och förmodligen prestera ännu bättre, och få en högre lägstanivå!


Nog pratat om hockey, för det har ju spelats bandy idag också!

Om jag ska utgå från matchen förstår jag faktiskt ingenting hur Västerås kan vara favorittippade. SAIK spelade ut VSK stundtals, försvarsspelet var lysande nästan hela matchen, och målvakten i Othéns frånvaro var näst intill utmärkt, målen var absolut inget att snacka om, men det fanns något tillfälle då han såg lite stressad ut och det blev ett slarvigt utkast rakt i Västeråsgapet, men det är ingen fara en kväll på Jernvallen som igår, speciellt inte när vi har Patrik Nilsson. Det ser faktiskt lovande ut, men serien är lång, något som nattens sömn inte ser ut att bli. Det är bara att hålla tummarna.

En bra match med bra spel, men det var faktiskt varken segern eller Nilssons sexa som jag värderar högst, det är faktiskt situationen som uppstod efter att Muhrén spelat fram Nilsson till 7-3-målet tror jag det var, den glädjen som då bröt ut i en riktig "så-jävla-skönt-där-satt-den"-kram mellan just de två pekade snarare på att de var bästa vänner än att de skulle ogilla varandra. Så jäkla skönt.


Grattis Ida. Du fyller år idag, 18 år.

Jag och Plix har varit ett jäkla team i köket idag, fixat en tårta åt Ida, som hon fick lite i förskott, den var god, och hon blev glad. Jag fick även låna en marsvinsbur, fattas bara ett marsvin, sågspån, hö, mat och en vattenflaska. Det är skoj med djur.

Jag har även köpt nya skor idag. Skönt.


Jag undrar när jag börjar imorgon, vi har en liten förändring på schemat, det löser sig säkert.


Mors


Dagens låt: Lars Winnerbäck - Min helande tröst

Dagens plus: Saikseger
Dagens minus: Jag har varit ganska trött

Helgens citat: "Han kanske var dövad.. Hehe." Plix försökte uttrycka ordet "bedövad".


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi det är bra att du upplyser matchrapporteringen nu om man missar en match eller två.. fortsätt med de3 när vi åker iväg så vi hänger med :D....
PS nu är vi BlogBuddies.. det är styrka

2007-11-19 @ 02:08:44
Postat av: luxiz

haha ja, det ska jag kunna ordna :) inte för att det är svårt att skriva aftonbladet.se, men ni får ju en mer personlig synvinkel här ;)

2007-11-19 @ 02:10:40
URL: http://luxan.blogg.se
Postat av: Anonym

haha:) tårtan var KING! bara för plix va me o baka:) annars hade den inte varit lika god:) HAHA! den där plix han verkar heeel sköööön asså! 8-) giEF PLIX!

2007-11-19 @ 02:13:13
Postat av: luxiz

håller med, du har en viss känsla att vispa grädde, något som många superkockar saknar =D

2007-11-19 @ 02:14:11
URL: http://luxan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0