Verbal kosmetika.

Angående rubriken så ska jag efterforska mer i den frågan innan jag säger något mer. Väldigt fundersam blev jag iallafall.


Jag tänkte i dagens inlägg beröra något annat än helgen och just den här dagen, även om det förmodligen kommer ett kortare avsnitt om det med.

Jag har följt rättegången om mordet alternativt (?) dödsmisshandeln av Riccardo Campogian. Som jag ser det lever vi i ett Mini-Amerika. Våld blir mer och mer vanligt, jag personligen blir, tyvärr, inte förvånad av en händelse som denna. Det är inget annat än djupt tragiskt att våld ska få förekomma, och jag tycker personligen det är väldigt bra att det blivit flera stora kampanjer mot våld, helt enkelt ett ordentligt engagemang bland befolkningen. Det är det bästa sättet att påverka tror jag. Så bra Sverige, bra svenska folket, fortsätt engagera er mot våldet!

Nu till något jag funderar över. Jag är till 110% emot våld, och beklagar de anhöriga till den som avlidit. Men jag undrar, om det här skett, låt säga i en liten landsort någonstans i Sverige, och familjen till den avlidne inte varit bekanta med kronprinsessan eller liknande. Om det varit ett offer som inte haft några, hur ska man uttrycka det, "kändiskontakter". Detta är givetvis bara en fundering, vilket jag redan nämnt, men jag får för mig att medias uppmärksamhet, kungafamiljens roll, och det svenska folkets ( eftersom många påverkas av media och "betydande" personer, i det här fallet kungafamiljen, och OBS detta är min fundering och åsikt ) kritik mot våld inte varit i samma utsträckning som den nu är!

Jag tror faktiskt inte att brottet fått samma plats i media som det inträffade nu har om det hade skett i en liten landsort någonstans i vårat avlånga land.

Jag har som sagt ingen som helst aning, men detta var bara en fundering. Vad anser ni som läsare (om det finns några) till denna blogg om mina åsikter? Självklart respekterar jag den drabbade familjen och den avlidnes anhöriga, och mina åsikter är i högsta grad absolut inte personliga på något som helst sett.


Helgen har varit relativt lugn; umgänge, poker och lök. Helt perfekt med andra ord. Idag har det inte blivit mycket alls, har redovisat en filosofifördjupning, och sen tagit det väldigt lugnt (som vanligt) resterande tid av dagen.

Jag skulle vilja rekommendera Band Of Brothers till er som inte sett den serien, själv har jag bara sett första avsnittet, men det är riktigt spännande och förundransvärt bra gjort.

Mors


Dagens låt: Tyler Hilton You'll Ask For Me

Dagens plus: Serien Band of Brothers
Dagens minus: Konstig kritik




Kommentarer
Postat av: Helle

fan vad du skriver bra :) du skulle kunna blogga i en tidning :D

2007-12-17 @ 22:05:48
URL: http://winberghelene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0