Uppesittarkväll hos

familjen Winberg.

Och så var den här då, dan före dopparedan. Och faktiskt, det kunde inte vara en bättre dag före julafton tror jag. När klockan var runt 18:15 kom jag på att det skulle vara trevligt att spela bingolotto med någon, så jag kikade runt på msn och ringde lite, men det fanns inte någon som var sugen eller hade tid. Ungefär 20 minuter senare loggar Helene in på msn, skriver direkt och frågar angående bingolottospelande, och jag hoppades för alla julklappar i tomtens säck att även hon ville spela. Gick någon minut och sedan kom svaret som gjorde så att jag på nolltid satt i bilen på väg mot OK för inköp av diverse lotter. Den gången var det nitlott faktiskt, OK hade nämligen slut på lotter. Nästa anhalt blev Statoil och där hade dom iallfall några lotter kvar.

Kom hem till Helle och hennes familj, och det var riktig trevlig stämning. På bordet stod det diverse ätbara ting såsom mackor, och julens pålägg skinkan, ost, smör, godis, chips, julmust, och kaffe. Detta i en trevlig kompott med levande ljus skapade en mycket trevlig "nu-taggar-vi-julafton-imorgon-"-stämning. Trevligt. Jag vann tyvärr inte något på min lott, men man skulle kunna säga att inkaserade ytterliggare en trevlig dag hemma hos Winbergs.

En liten stund gick, och min gamla moppekompis Thompa dök upp. Och givetvis spelade vi hockey. Jag vann matchen och leder nu med 2-1 i matcher, bäst av fem!

Det blev faktiskt inte bara bingolotto och hockey, utan även singstar där jag vann två omgångar, en mot Helene och den andra mot Sandra, låten var vid båda tillfällena Uno Svenningsson - Under ytan. Så nu är jag givetvis svinnöjd.

Jag och Thompa har även busat med vovven, så nu ser handen ut precis som en hund tuggat där, precis vad Rambo gjorde också, haha.


Nu har det faktiskt blivit julafton, så jag önskar alla en riktigt God Jul!


Mors


Dagens låt: Triad - Tänd ett ljus

Dagens plus: Så sjukt trevlig kväll, och asgod skinka
Dagens minus: -

Kommentarer
Postat av: Tohmpissss

jag tar dig nästa gång:P mohaha fan va sugen ja blev på hockey.. ska vi dit nu eller?

2007-12-24 @ 23:07:44
Postat av: S.W

mohaohaa :D vi ses igen!

2007-12-24 @ 23:31:04
URL: http://swinberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0