Jag tänkte...

så här på Lucia och julens intåg skicka en hälsning till alla goda vänner, nära och kära.


Samtidigt tänkte jag köra en tävling. På bilden nedan finns det fyra figurer; en tomte, en lussebulle, en ljusstake med fyra ljus och en julgran. Tävlingen går ut på att lista ut vilken figur som passar ihop med alternativen som jag nyligen nämnt.

För att förklara ytterliggare (eftersom Karin inte förstår) så kan en gissning se ut så här: Figuren med någon röd mössa kanske kan vara tomten, och så vidare. Förstår ni fortfarande inte, tryck på knappen i högra hörnet längst upp, knappen påminner om ett X som befinner sig i en ruta, gör det och dom rätta svaren kommer fram.

Svaren kan skickas på msn eller sägas personligen till mig. Den lycklige vinnaren får en kaffe, med eller utan mjölk och socker i Hammars cafeteria. Lycka till!


image7

Idag är det Lucia, vilket jag gillar, eftersom skolan bjuder på lussebulle. Haha, nej då, riktigt så illa är det inte. Jag är ingen högstidsfirare direkt, så Lucia betyder inte så mycket för mig förutom fina tjejer klädd i vit dräkt med rött sidenband (det är väl siden?) och så givetvis ljushuvudet. Haha, nu var jag fyndig. Lucia är i vilket fall trevligt, och att tre av mina lärare (alla herrar) överraskade min klass som Lucia och två tärnor var heller inte fel, haha, riktigt roligt. Jag älskar när en lärare inte alltid går efter "boken", utan istället kan bjuda på sig själv, och inte heller hela tiden babbla skola.

Sen finns det en lärare, man skulle kunna säga att han är chef, som är i en klass för sig. På frågan vad han ska göra i helgen har svarit formulerats så här: "dricka ett glas Singe Malt för varje mål Arsenal gör". Haha. En klass för sig som sagt. Måste även tala om att jag och Micke fick varsin stjärna av den whiskeydrickande norrlänningen för någon dag sen, vi är hans favoritelever och stjärngossar (sa han själv), vill ju inte flasha allt för mycket, men det var inte otippat. Haha.


Denna dag har varit en smula seg, jag är väldigt trött, funderade ett tag på att åka in till min mor, men riktigt så blev det aldrig. Egentligen har jag inte haft något för mig, varit i skolan några timmar, lyssnat musik och lökat. Ungefär som en vanlig dag då med andra ord.

Sitter just nu och riktar min blick ovanför sängen, där sitter min Brynäs-tshirt, med autografer från inga mindre än; Tom Bissett, Johan Holmqvist, Janne Larsson, Ove Molin, Pär Djoos och Marko Tuulola. Bredvid sitter en tavla "Söderskolans SO-stipendium", på den tiden gick det riktigt bra i plugget.


Nej nu funderar jag på om jag ska gå in och läsa min gode vän Karins blogg, http://jacques89.blogg.se/

Mors


Dagens citat: "Hellre hatad för den jag är, än älskad för den jag inte är." Hafezi

Dagens låt: Brian McKnight & Vanessa Williams - Love Is

Dagens plus: Lussebullarna, verkligen gott!
Dagens minus: Mitt ostädade rum

Kommentarer
Postat av: fröken hafezi

YEEAH jag äger! kom igen nu luxan lyssna här:
Love me or hate me that is the question
love me or hate me still an obsession ( nått sånt)
If you love me then, thank you!
if you hate me then Fuck you!

den du! ;)

2007-12-14 @ 00:41:27
Postat av: Marc

HEHEHE det ar selge... bra vi har ingen julstamning dui far sta for den nicklas... tank pa mig nar du tander ett ljus hehe

2007-12-14 @ 12:57:47
Postat av: Mackan!

Bästa bloggarN

2007-12-15 @ 17:10:51
URL: http://loekfan.blogg.se
Postat av: Mikael Högberg

Absolut. Jag gillar själv pizza. Men det var endast ett exempel.
Om man bestämt sig för att gå ut på en restaurang så känns det ganska dumt om ens sällskap köper sig en pizza istället för att njuta av vad nu menyn består av.

Tack! Jag är medveten om min särskrivning och mina stavfel. Jag skyller på min dyslexi och lathet!

2007-12-17 @ 02:06:56
URL: http://MikaelH.Blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0