Idol-final!


Fredagen då? Finns väldigt mycket att skriva, så jag gör som Patrik Isaksson skulle ha gjort; tillbaks på ruta ett.

Vaknar hemma, duschar och klär på mig, Luuke som vet att jag var i behov att skjuts till skolan eftersom jag skulle vidare med tåget sen ringde och sa att hon kunde komma och plocka upp mig, det var ju inte alls dumt, och efter ett tag hade vi anlänt på skolan. Första timmen har jag faktiskt ingen aning vad jag gjorde, lökade mest faktiskt...
Sen blev det religion, ojoj, nu har det kommit en uppgift som heter duga, jag fattar 0. (Uppdatering om den uppgiften kommer.)

Efter ett besök i matan, där det serverades "typ" tacos utan grönsaker (vart var dom?), så var jag mätt och belåten, tog mina saker och gick mot Resecentrum. Som man fattade var ju Plix och Ida inte där, som vanligt seg. Jag skickade sms och fråga var dom var, samtidigt som jag frågade busschauffören hur långt tid det skulle ta innan han åkte "2 minuter". En liten stund senare frågade jag igen; "Några sekunder" så var det kört, men precis då kommer dom. Det var på håret.

Efter att ha åkt buss satt vi på tåget och efter ungefär två timmar var vi framme i Stockholm. Vi yrade runt lite, men sen tog vi tunnelbanan mot Hagsätra, och hoppade av vid globen. När vi var där träffade vi Idas tremänningar, dom var lökiga. Sen tog vi en öl på en pub, kort därefter käkade vi lite snabbt.

Efter maten köade vi, och klockan 18:00 skulle det öppna, men dom öppnade inte förns runt halv, och snart satt vi inne i Globen. Vi hade riktigt bra platser.

Blev ett jäkla drag när juryn kom in i Globen, men det kokade verkligen när Marie och Amanda kom in. Galet!
Dessförinnan hade Andreas, Daniel och Christoffer uppträtt. Daniel med Grace Kelly. En mycket lyckad kväll, då Marie slutade som en värdig vinnare. Vinnarlåten passade henne bättre tycker jag.

Det var en riktigt skön stämning i Globen, det var inte bara Jidhe, idolerna och juryn, utan även David från Fredag hela veckan, skön snubbe, och så klart även Gynning och Berg.

När kvällen var över tog vi tunnelbanan mot stationen, vi hoppade på tåget, men fick samtidigt veta att det varit en olycka utanför Uppsala, och att tåget skulle bli försenat. Försenat vara bara förnamnet; vi stod på stationen i Arlanda över 90 minuter, det var sjukt segt... Efter ett långt tag började vi rulla igen, för att snart stanna ca 20 minuter igen, när vi väl kom till Gävle, där det väntade en taxi på oss, skulle det krånglas igen: någon som skulle till Österfärnebo trodde att hon skulle åka med oss, men efter många om och men, kom taxichauffören fram till att så var inte fallet. Ungefär 04:15 var vi på Resecentrum i Sandviken, min snälla syster hämtade oss, och skjutsade hem alla.

Ett diverse utdrag från resan:

Plix: Kolla, (pekar mot Globen) det ser ut som en U-båt! (Plix är för avancerad och djup för att kunna förstås)

Luxan: Plix, kan du sänka värmen på termostaten? (Vi hade en "hytt" eller vad det kallas i tåget på hemresan), Plix sänker och känner under saken som satt fast på väggen, ungefär lika stor som en snusdosa. Han trodde det skulle komma luft ur den ... "Jaha det är ju hål i taket " (Han drev bara med oss... Eller?)

---

I lördags var det diverse dryck och utgång som gällde. Förfest hemma hos Davve, där befann sig jag, Plix, Thompa, Fudde, husägaren Davve, Helle och Ida. Trevligt. Fick även på kvällen höra att Brendl gjort två mål och Brynäs vunnit borta mot Timrå. Då blev jag riktigt jäkla glad. Fortsätt så nu!

Igår söndag var det en riktig seg dag. Jag kikade lite film, gjorde inte så mycket mer. Just nu sitter jag och pluggar lite om EU, sjukt roligt ... Vad som händer mer idag vet jag inte, den som lökar får se.

Mors


Dagens låt: Jack Johnson - Better Together

Dagens plus: Utvilad
Dagens minus: Läxor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0