Glögg, målkalas och en biobiljett.

Jag ska få en biobiljett för att jag närvarade på skolans öppet hus. Haha. Chefen lätt skönast, "tre förlorade lamm" och Bosse lyckades han också "ja, men det finns något som heter naturkunskap också" haha. Lökigt.


Igår var jag på bandy med Mackan och Jacke. Förtäringen av glögg var nog höjdpunkten, så jäkla gott, matchen var rena sömnpillret ur en "spänningssynvinkel", 15-3 talar nog för sig själv. Gripen hade 2-3 supportrar på plats, en av dem hade en grym ramsa: "Muhrén Muhrén har rakade ben", till råga på det hade han även 0 taktkänsla. Men det är klart, håller man på ett lag som är så uruselt så finns det väl inte mycket att jubla åt.

Senare på kvällen drog vi hem till Mackan, kikade Fredag hela veckan och resultatet av röstningen i idol. Äntligen fick Andreas lämna, tyvärr en vecka för sent. Förtäring av glögg förekom hos brushan också, trevligt trevligt.

Träffade min brorsa (biologiska med andra ord, haha) och han polare, så gled in på Centro med dom, brorsan sa att han kände sig som en morfar så han och hans polare drog lika snabbt som dom kom in. Jag stannade ett tag, träffade en hel hög med folk, trevligt.


Idag har jag och min gode vän Plix varit in till Gävle och Läkerol Arena. Vi hade riktigt bra platser; långsidan i mitten, ovanför Brynäs bås, vi hade mittpunkten snett till vänster om oss. Platserna var riktigt bra, men dom håller faktiskt inte samma klass som glädjen jag har i mig efter matchen.

Brynäs spelade riktigt bra
Månsson vaknade
Brynäs gjorde 10 (!) mål
Brendl fortsätter producera

Listan kan göras mycket längre, och det var faktiskt länge det kändes så bra sett över en hel match. 2-1målet i PP, var nog top 3 säsongens bästa Power Play, om inte det bästa, åtminstonde av dom jag sett. Månssons mål var riktigt snyggt... Just nu ser det bra ut igen, även om det inte blev nån placeringsförlyttning så är känslan mycket bättre förmodligen hos alla supportrar, spelare och ledare, och för att vara ärlig tror jag dunderkollapsen mot Färjestad senast kan vara en viktig förlust.

Ska försöka mig på en liknelse: Små piskande slag får odjuret att aldrig riktigt vakna, men om ett vasst svärd verkligen spetsas på rätt ställe vaknar det på en gång... Förhoppningsvis sover odjuren från Gävle inte lika djupt nå mer när match mot Linköping borta står och knackar på. 

Måste även tillägga att det var nostalgimatch efter slutsignalen, flera gamla hjältar fanns på Läkerol Arenas is, eller vad sägs om spelare som Börje Salming, Inge Hammarström Masken Carlsson, eller varför inte lagledarna i Team Oldtimers: Lennart Tigern Johansson och Kulan Johnsson? Härligt...


Ska nog försöka hitta på något snart, det är ju lördag, och på måndag är det skola igen, så man måste passa på att njuta...

Mors


Dagens låt: Boyz II Men - A Song For Mama

Dagens plus: Hockeyn!
Dagens minus: Vädret


image4
Foto: MATS ÅSTRAND/Scanpix


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0