En galen hund och en viktig seger i

bordshockey.

Idag har jag varit i skolan i sammanlagt 2-3 timmar. Jag utnyttjade tiden ungefär 15 minuter i utbildningssyfte. Resterande tid satt jag och lökade, med bland andra Ljunkan och Tamminen.


Dagen till ära fortsatte i ett rasande tempo på en plasthockeyrink. Det var verkligen som gamla tider, när jag och min gode vapendragare Thompa spenderade var och varannan dag hemma hos Helene och Sandra under en sommar, och vi spelade bordshockey varenda dag vi var där. Roligt var det. Dock händer det att man tappar kontakten med gamla vänner, men då finns det ju egentligen inget självklarare att ta kontakten igen. Och så vips så satt vi där igen, i köket med det träoljade bordet och ljusstakar i fönstren. Vi spelade och det var riktigt roligt, jag vann matchen med 9-6 efter att Thompa gjort ett självmål, och jag gjort två av mina mål direkt på tekning.

Efter förtäring av kaffe för min del, och äppeljuice för Helle och Thompas del blev det Tv-tittande, mestadels Animal Planet vilket är top 3 av de bästa kanalerna, tycker då jag iallafall. En promenad med den helt galna hunden Rambo till ICA för att handla lite godis och Ramlösa Skogshallon var det som skedde efter Animal Planet, ett tag senare åkte vi båda hemåt efter en trevlig dag.

Jag var trött och galet hunrig efter farsans briljanta pannkakor, och på något vis befann jag mig hemma hos Helle igen, efter att Thompa sagt att vi skulle åka dit igen. Blev mest lök och Tv nu, men roligt ändå. Gamla vänner är det alltid trevligt att umgås med.


Nu är jag längre inte hungrig, jag är heller inte trött, jag är däremot väldigt trött. Så snart är det dags för sängen. Sitter just i detta nu och pratar med rådgivare Thomas. Han är en ganska smart kille ändå. Tänk ... skenet kan  bedra ändå.


Mors

Dagens låt: Gerald Levert - Mr Too Damn Good

Dagens plus: Rolig dag som sjutton.
Dagens minus: Jag ska upp om 6 timmar.

Dagens citat: "Vi åt 6 mackor var ... tillsammans." S.W

Kommentarer
Postat av: Thomas:D

haha ja de va en trevlig dag tycker ja med :D lär vi göra om .. lär ju ha revansch ditt cp:P pusssaas

2007-12-21 @ 03:18:26
Postat av: luxiz

Det ska du få :D

2007-12-21 @ 03:19:13
URL: http://luxan.blogg.se
Postat av: Helle

hahaha. jag är äger som domare :D så ni måste komma många fler gånger. det är trevligt!

2007-12-21 @ 15:57:59
URL: http://winberghelene.blogg.se
Postat av: S.W

jag är smart, jag är faktiskt de ;D;D Det alltid trevligt när ni är här, babe;)

2007-12-23 @ 15:12:34
URL: http://swinberg.blogg.se
Postat av: S.W

blir biljard och airhockey hädan efter eller? ;D hahaha

2007-12-25 @ 02:46:29
URL: http://swinberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0