Efterlysning!

Jag är inne i ett så kallat abstinensbesvär, och jag vill starkt påpeka att det inte handlar om diverse droger eller dyl. Det handlar om hockey, jag kollar på Youtube, Svt, Hockeyligan.se, överallt jag kan hitta några roliga klipp, helst då med Brynäs som ena laget på banan och samtidigt segrare. Just nu letar jag efter finalserien 98/99.

Ni minns säkert den magiska vändningen i näst sista finalmatchen i Gavlerinken, Tom Bissett, kungen själv, lyckades på något jäkla sätt nästan själv vända 1-4 till seger 6-5. Sen att Molin och Kyrö gjorde två mål var i Kempehallen i sista machen glömmer nog ingen. Vad är det då jag efterlyser? Jo självklart finalserien på dvd inkl. kommentatorsprat och liknande. Skulle vara förbannat jäkla roligt att se matcherna igen med kommentarer, intervjuer och allt smått och gott en finalserie med den hetlevrade Bäckman som kapten för skutan Modo och den iskalle och lurige Melin kapten för skutan Brynäs kan bjuda på. Jag vill, vill, vill ha!


Idag har Bollspel A:s turnering avslutats. Treorna stod som segrare efter en fotbollsturnering och en innebandyturnering. Roligt att vinna, speciellt att sätta dit lite väl kaxiga tvåor, sen att jag knappast bidrog speciellt till segern är en annan sak, men det var roligt, och det är väl viktigast?!

Åkte hem efter bollspel, lyssnade musik, tog en dusch och bestämde med Linkan att det blir Viking på lunchen, så jag hämtade upp Linkan, åkte mot Viking för att vänta en stund på Linkans klasskompis (Eckaz?), kort därefter kom han och vi beställde. Jag tog en svingod sallad, de andra pizza. En stund senare kommer Caine med diverse sällskap.

I skolan skulle jag vara duktig och plugga filosfi, slutade med att jag lirade kort och förlorade hela tio kronor, fan vad illa. Haha. Sen kommer min historialärare, den pratglade och mycket trevlige Olov, han frågade om jag hade tid över, dumt nog svarade jag "ja det har jag, vad tänkte du på?". Det skulle jag nog inte frågat, 10 minuter senare satt jag och limmade lappar med olika adresser på, som skulle klistrar på kuvert för att sedan skickas ut till de fonder, sponsorer och företag som bidragit till våran Berlinresa, jag kom upp i 47 kuvert, det tog sin tid... Och från det ena till det fyrtiofemte så satt jag med min plågsamma religionsuppgift, men nu har jag iallafall koll på vad som ska göras, synd bara att det är vad som ska göras, och inte hur det ska göras, men är åtminstonde på gång nu.

Strax efter 16:00 åkte jag hemåt, Linkan med i bagaget, stannade på ICA, han bjöd mig på en Ramlösa Skogshallon eftersom han fick åka med, det var snällt, och gott är det. Linkan sa att han skulle kolla på Next med Nicholas Cage, som förövrigt är min personliga favorit inom skådespelarvärlden, så just nu sitter jag och tankar hem den. Ska bli intressant. Det ska även tilläggas att det endast är två minuter kvar också, great!

Så nå plugg blir det knappast ikväll heller, inte direkt otippat, men för alla lökar i jordgubbslandet, så lökar jag hellre än pluggar.

Söker fortfarande nya motståndare på Röjjflaggor, har ju nyligen nollat Plix igen, och vi sa att den som blev nollad nästa gång var aegd (något i den stilen var det iallafall), så nu är Plix aegd, även om jag gärna lirar mot han för de. Så utmana gärna!

Mors


Dagens citat: "När jag och Ecka håller hand och springer nakna på en åker." Linkan svarar på vad han tänker på när han hör ordet frihet i Annonsbladet. Hahaha.

Dagens låt: Tyler Hilton - Rollin' Home

Dagens plus: En riktigt jäkla god sallad
Dagens minus: Allt plugg som ska göras



Kommentarer
Postat av: linkkk

ja, är inte det frihet så säg :D

2007-12-11 @ 21:00:29
Postat av: jag

How YOU doing?

2007-12-12 @ 10:00:41
Postat av: samuel

tankte bara saga att rollin home ar en av mina favoritlatar luxan ! :) kan tipsa starkt om "You'll Ask For Me" med Tyler.

2007-12-12 @ 10:01:52
Postat av: Emil

Goddag Lux-gubben :D Blir det utgång på juldagen eller? Känner ett sug efter två saker. Fest och dig :D PUSSS

2007-12-12 @ 16:54:07
URL: http://emilun.blogg.se
Postat av: Emil

Vet du om man måste förköpa biljetter till juldagen? Hoppas också på en sån förfest :D

2007-12-12 @ 23:25:35
URL: http://emilun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0