Diverse dryck och

julskyltning.


Det blev utgång igår trots att jag sagt att jag skulle ta det lugnt i helgen, helt rätt av mig tycker jag, eftersom det var riktigt skoj. Problemet var dock att jag inte hade någon skjuts ner på stan, så jag letade rätt på några burkar dryck, åkte ner på stan och ställde mig på Sibyllas parkering, och där satt jag för mig själv i min vita Saab och drack.

Det gick inte lång tid innan mina trogna vapendragare Thompa och Plix dök upp. Efter några minuters dispyt angående bröstcancerforskningen gick vi in på Centro. Där inne träffade vi massa sköna folk, Emma, Karin och Alexandra för att nämna några... Så från att sitta hemma och fundera på att sova eller löka framför TV:n till hyfsat snurrig på ungefär en timme, alla sätt är ju bra utom dom dåliga.

Det blev en ruskigt rolig kväll, och som avslutning en snuskigt god grekisk kebabpizza.


Idag vaknade jag minst 47 gånger av ett toalettbesöksbehov och ett telefonsamtal, resterande gånger drack jag vatten. Så när jag gick upp, var jag en smula seg, men ändå ganska lugnt. Syster kom på besök med sin hund Chicko, blev lite kaffe och prat. Jag fick även tillbaks en kasse med Kalle Anka-pockets som hon lånat, låg tydligen i några som hon inte lånat heller, så nu har man lite läsning. Härligt.


Senare åkte jag ner på stan, det har ju som bekant varit julskyltning. Träffade Malin och gick runt och kikade med henne, hittade en snygg halsduk på Sandegårds, men den va lite väl dyr ansåg jag. Efter en promenad dit och en hit kom även Karin och Mika. Vi gick till Marangoni och fikade lussebulle med diverse dryck. Det var absolut inte helt fel. Har nu även inhandlat årets första julklapp, och det måste vara rekord i att handla så tidigt för mig, så nu du mamma, behöver du inte oroa dig att du blir utan. Julklappen köpte jag av Lök UF. Eller så kanske dom egentligen inte heter, men med försälare Tamminen som kunnig buisnessman kan det inte tolkas som så mycket annat... Det hade varit en mycket rolig dag, och jag försökte gång på gång förklara för Karin och Mikaela att Scrubs verkligen är dåligt, tillbaks fick jag kalla hot. Haha. Sedan skulle Malin hem och jag skulle skjutsa hem Mikaela och Karin till den sistnämnda, kort efteråt skulle jag hämta Tamminen för diverse lök, men innan gick jag in och hälsade på hundarna Trixxa och Lira, och självklart Karins familj. Slutligen ringde jag Tamminen, men han var alldeles för trött för att löka, och av den anledningen blev jag kvar ett tag till och lökade med damerna, dock påstod dom att det heter dega och inte löka, något som vi aldrig blev riktigt överens om, även om jag måste medge att jag gav mig lite eftersom jag var på besök.


Farsan har lyckats i köket igen, jag blir imponerad, nej han lyckas faktiskt inte bara med att trimma håret så ojämt så att en blind fågel kan se det (eftersom han rakade med olika längdinställningar mellan duschen) och liknande klantigheter, så idag serverades fläskfilé med klyftpotatis och farsans egengjorda svampsås, det satt som en lök i potatislandet.


Måste även säga att jag är svinnöjd över att Annika gillar dom låtar jag har skickat, för ett tag sen var det inte alls uppskattat, men även hon lär sig väl med tiden? Ett stort tack till världens bästa syster som bjuder på halva kostnaden av min mobilreparation. Tack!


Nej nu tror jag att jag ska försöka spöa Plix i röjjflaggor...


Mors


Dagens låt: Billie The Visions & The Dancers - A man from Argentina (Tack Emelie för låten)

Dagens plus: Längesen en söndag var så uppskattad.
Dagens minus: Jag har endast tre snus kvar eftersom farsan tog en. Haha.

Kommentarer
Postat av: Karin

Det låter som en trevlig helg då :p speciellt söndagen lät mkt trevlig :)och nej, det heter inte löka, de måste vara de fulaste ordet som finns, det heter faktist dega ;D och ja, scrubs är bäst!
Goodbye José!

2007-12-03 @ 14:47:39
Postat av: annika

haha! men det är ju nu på senare tid du har skärpt till dig lite och börjat lyssna på bra musik luxan, inte konstigt att man gillar det då? :)

2007-12-03 @ 15:12:17
Postat av: luxiz

annika: jag har alltid lyssnat på bra musik, sådeså :)

2007-12-03 @ 15:13:04
URL: http://luxan.blogg.se
Postat av: Alexandra

Var det inte bra att jag tjatade lite på dig så det inte blev en TV-tittarkväll i lördags ändå då? va Va VA? ;D

2007-12-03 @ 18:36:26
URL: http://alexnonstop.blogg.se
Postat av: luxiz

ja de va en jäkla tur de aläx :D tack. hihi :)

2007-12-03 @ 18:45:49
URL: http://luxan.blogg.se
Postat av: brumpa

Billie the vision ar aaas bra. ladda nightmares.

jag stacvar vall inte sa daligt i min blogg?
jag kan bara itnje lagga a,a och o.

puss

2007-12-06 @ 01:27:18
URL: http://brumpis.blogg.se
Postat av: Anonym

HIhi hej niklas erik karlsson, jag laser din blogg du laser min. vad tycker du... las om antons bravad pa pizzerian.. hejda

2007-12-06 @ 11:59:55
Postat av: Mackan!

det är så sant så sant att det heter LÖKA. så enkelt är det, om man inte vet att det är så så är man ju ingen lök. men det är vi;)

2007-12-06 @ 14:15:01
URL: http://loekfan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0