Då ska det bara bli nytt

år då.

Var några dagar sedan jag skrev något här, och jag måste säga det nog är den tråkigaste dagen sedan Erik XIV enligt sägnen åt arsenikförgiftad ärtsoppa och dog, det kan ju inte vara speciellt roligt. Död är han nog iallafall.


Julen är förbi. Skönt faktiskt. Dels för att jag gillar mellandagsrean, och dels för att julen är överskattad ur julklapps-synpunkt. Något som jag inte gillar är människor som sitter och "tävlar" om vem som fick den dyraste julklappen eller fick prylar för störst summa. Julklappar hör till, men i måttliga mängder. De som sitter och skryter bland gänget i till exempel skolan tänker nog inte på att alla kanske inte får diverse prylar för så stora mängder pengar, och då kanske känner sig "utanför". Julen ska vara trevlig med sjukt mycket köttbullar, prinskorv, skinka och allt annat gott julen kan erbjuda, dessutom träffa familj, vänner och släkt - inte en tävling om vem som fått dyraste sakerna. Men det är min åsikt, och nu får jag säkert en del fördomar mot mig, men det bjuder jag på. God fortsättning!


Idag har det blivit en sväng till Valbo, och jag har handlat några t-shirtar för ett mycket fyndigt pris. Något mer speciellt har inte hänt idag förutom ett besök av syster min.

Satt nyss och ringde Mr. Bruce von Australia, mer känd som Fredrik Selgeryd. Jag tycker att han kunde ha svarat när man ringer, men istället gick mina sista 30 kronor på en australiensk röst. Rösten tillhörande en kvinna som troligen (!) jobbar som telefonsvarare. Antar att det inte var herrarnas personliga telefonsvarare, utan den röst som är standard, haha. Ni får uppdatera mig om det i era bloggar angående den mystiska telefonsvararen.


Ibland måste man få uppföra sig på ett mindre vuxet sätt, vilket jag och Thompa lyckas riktigt bra med när vi spelar bordshockey hemma hos Helle. Vi skriker inte direkt könsord, men det är kamp om pucken rent verballt om man säger så. Ska tilläggas att Thompa vann matchserien med 3-2 efter att ha ledat med 8-4 i sista matchen, jag hämtat upp till 8-8 och sedan på tekning avgör han. Jaja, grattis då pojk, men jag kan helt ärligt säga att jag stod för de snyggaste målen. Det skulle Thompa nog inte erkänna, men vid några tillfällen var han så uppsnurrad på kanten det verkade som han var på ICA Björksätra och pantade burkar. Ny matchserie igång iallafall, och nu kommer det bli ombytta roller, och då menar jag så klart inte pantingen av burkar på ICA...


Mors


Dagens låt: Tyler Hilton - Letter Song

Dagens plus: Införskaffning av diverse varor och dyl.
Dagens minus: Brynästorsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0